CITARASA RINDUAN

Sunday, October 10, 2010

HAH!!! KAN DAH KENA TANGKAP POLIS

Salam hujung minggu…hari niekan, dalam fb atau blog…ramai yang syer tarikh ..10.10.10, memang tarikh yang sangat cantik…ramai ambil kesempatan nak meraikan majlis…bukan sahaja ada majlis pertunangan atau perkahwinan macam dato syed muzaffar dengan pasangannya..blogger ben ashaari pun dapat follower 3,333 orang….sungguh bahagia…tahniah yer..

Malah, ada cerita yang sedih dikongsi bersama…macam blogger ct zaleha, yang diserang sakit athma malam 10.10.10, ku doakan beliau segera sembuh…makan ubat yer kak ct…begitu juga aku, kisah sedih yang ingin dikongsi bersama-sama dengan korang..(sedih untuk aku atau untuk pembantu ku?)

Kali nie mengisahkan pembantu rumahku, yang aku berikan cuti sebulan…aku nie jenis majikan yang lebih kurang…memahami keadaan pembantu yang agak tension dengan kerja atau ada masalah dengan keluarga, yerlah kita manusia ada ragam dan peragai..

Tapi, kalau dah salah gunakan kelebihan yang ada…akhirnya kena tangkap dek pihak polis, nak salah kan siapa?.......

Akhirnya, majikan yang sengsara..susah hati,,apa nasib pembantuku itu?..nasiblah pihak polis baik hati…lepas aku berbual dalam telefon…menerangkan tentang pekara sebenar..akhirnya pihak polis lepaskan dengan cara baik..

Yelah….kes dah sattle…tapi, selepas 1 jam berlalu..aku telefon semula pembantuku itu…….ya allah..rupanya dia pergi shopping sakan…manalah pihak polis tak curiga?…budak indon berjalan ke Bandar tanpa ada majikan..



PS: kalau tak berlaku kes ini, agak-agak takkan ada sifat menyesal?…(…dah nasib badan)

5 ulasan:

Kalamhati said...

huhu sabo jel ha..macam2 hal ye kak..tak bersyukur lagi dia dpt majikan cem akak..huhu

Nur Hawa Mohd Zin said...

jangan jadikan tarikh sebagai penentu nasib kita ye kak...benda nak berlaku..sian kat akak

CT said...

Tharu akk baca entry kali ni...tiba2 nama akk muncul...tkasih ayu

cikgu isza said...

masalah kan..
dapat majikan ok.. deme buat hal..
dapat takk ok.. kan jadi hal..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kalamhati--
dah malas nak masam muka atau bertegang urat, maklumlah kita nie umat islam..ada hati dan perasaan...kalau dah salah guna, kan menyesal


awe--
macam-macam, kak kan, time berbual dengan polis tu...kak kata...dia sedang sakit. saya sebagai majikan, nak terbaik..dibuatnya dia jaga anak saya, tapi hilang kawalan..sah2 saya juga yang susah


ct--
semoga kak ct sihat yer, jangan lupa selain makan ubat...jangan lah sampai putus ubat..simpan ubat buat kecemasan


cikgu isza--
itulah kan, nak maki hamun, bukan cara ayu...nak herdik...pun bukan cara ayu...
balasan tuhan...lihat, sekejap jer benda boleh berlaku..