CITARASA RINDUAN

Thursday, October 28, 2010

huh.......nasi lemak 50sen........


(terima kasih mr google.......)

Korang ada tak tonton tv dalam minggu lepas?...ada satu iklan tentang filem terbaru…tak silap tajuk cuti-cuti cinta……..

Pelakon..ala si farid kamil dan si cantik lisa tu………

Kali nie, aku tak nak komen tentang filem ini,,,bukan apa…dah nak dekat 10 tahun aku tak ke panggung wayang,..so, aku tak mahu ulas perkara yang aku tak minat nak tahu….

Korang perasan tak sinosip filem nie…ala…ada part yang si farid dan lisa buli antara satu sama lain sampai ada part ……..

“Ko tu pendek”, “Ala…ko tu………..nasi lemak 50sen…….”

Hah!!!...ini lah yang aku nak kongsi dengan korang…tentang nasi lemak 50sen….korang mana yang faham istilah pasti dah senyum sorang-sorang..tapi, kalau anakku yang berusia 3 tahun dah pandai kata….

“Ibu, nasi lemak 50sen……..” eik…..dia tak faham pun..boleh ulang beberapa kali………

Eik,,,,,,malu beb..mana nak letak muka kalau dia berbual dengan customer atau orang luar, lepas tu ulang ayat nasi lemak 50 sen beberapa kali….

Ini lah pengaruh filem yang paling aku kurang minat…kalaupun nak tujukan ke arah bentuk badan janganlah macam tu..tak baik ooooo…..itu dah salah namanya….

Nak kutuk ker, nak keji ker,,,,tolonglah guna bahasa yang indah-indah….walaupun ayatnya ala-ala lawak..namun itukan daerah sensetif bagi perempuan

PS: nasi lemak50 sen tu?....biar aku kata yang terang-terang yer………..payudara…………ada faham?????

20 ulasan:

Kalamhati said...

huhu..dah lama dah dgr isitilah ni..masa kt u dulu dh ada..tp sekarang timbul balik..hehe macam istilah

Q said...

benda ni bila media dah sebarkan memang akan timbul balik. tak senonoh betul

ps: ade lagi ke nasik lemak 50sen? huhuh. suma dah mahal skrg. huhuhu...

Mas said...

tu la, bebudak ni tahu sebut jerr...nk marah nk kena jelaskan pulak knpe tak bleh sebut....susah betoi la kan...

Ain said...

mula2 akak memang tak faham, tapi bila baca n3 blogger mana ntah ritu, baru la faham maksud nasi lemak 50sen tu apa....

pelakon wanita tu kalau tak silap akak nora danish bukan lisa surihani...

Kalamhati said...

akak, saya tag akak utk join GA Eiffel Tower..jemput ye!=)

cikgu isza said...

bila tak tahu membezakan yang mana patut jadi bahan bicara dan yang mana tidak..

alinac lover said...

budak pon faham ek..haish!

eelobor said...

ooooo...baru saya faham. hihihi

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

nasik lemak 50 sen sambal sotong

Syafrizal said...

panggilan ni dah lama dah orang guna
tapi mungkin tak meluas masuk dalam TV hehe

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kalam hati--
sabor jer lah...kak pun baru faham bila filem nie dok diiklankan...


sebab dah kawin..baru tahu itu menunjukkan ke daerah kita

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

Q
setuju..media nie, memang kena ambil peranan..bab sosial timbul dari salah satu saluran, medialah penyebabnya....

harap-harap janganlah diulang lagi ayat-ayat tak senonoh tu...

psst...kedai ayu pun paling murah rm 1.50..tambah telur sepiring rm 2.00///
harga standart kan???

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kak mas..

ayu kan, siap terangkan lagi kat umai..

supaya dia malu nak ulang lagi...alhamdullilah..dia tak reti sebut lagi/

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kak ain--
terima kasih betulkan si pelakon wanita tu yer..ingatkan si lisa..

by day way...lawak mereka tak bertempat...

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kalam hati--
terima kasih bagi kak urlnya sayangku..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

cikgu--
itulah masalah bahasa sekarang harap-harap...media peka sikit..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

alinac--
malu sungguh tau..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

eelobor--
faham?....bagus...baguss

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

brutal solo--
eik..kalau sambal sotong kak ayu caj rm 2.50 jer..heheheheh

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

syarizal--
adeh....malulah kaum kami.....