CITARASA RINDUAN

Saturday, October 23, 2010

aku terpaksa bunuh ko...........................

Assalamulaikum…..

Dah sebulan aku perhatikan…dan sebulan aku buat kajian….

Mana datangnya punca masalah berlaku?...dari mana wujudnya kaitan masalah yang aku sedang alami dengan tempat-tempat munculnya punca masalah?

Kalau nak kata aku jenis pemalas…sorry yer…aku tak boleh lihat benda kotor…kalau Umai lepas makan, aku akan pastikan kawasan tempat makannya bersih dari cebisan makanan atau apa-apa kekotoran…lepas aku sapu, lap bagi bersih, aku akan mop sampai tak tertingal baki makanan..

Nak kata aku suka simpan sampah sarap….sorry yer…selepas makan..semua bentuk bungkusan, polistring, kertas dan seangkatannya sudah selamat berada dalam tong sampah….

*****************************************************

Hari ini punca itu berlaku lagi…..kalau seekor, dua…okeylah..aku terima…ini berderet ko..beribu-ribu ekor…..ikutkan malam tadi aku dah mop satu kawasan dapur…siap sembuh ajax fabuloso lagi…

Tapi, awal pagi tadi….punca masalah timbul lagi………….alahai…penot oooo….takkan air masak yang aku simpan pun kena serang???? Takkan baju sehelai dalam mesin basuh pun kena serang juga?....bukan pun manis….tak ada gula pun kat air masak tu….tak ada gula pun dalam baju basahan aku tu…….

Akhirnya aku kena mulakan sekali lagi misi menyelamat…bunuh….bunuh…guna seltox jer!!!!…..sampai korang mati..baru aku sapu…mop lagi…bubuh ajax fabuloso lagi…..

Adeh..asyik ulang hari-hari jer….penat lah…cukup-cukup lah sang semut dan geng-geng,,,,,,,bila lah ko tak ganggu keluargaku???....pelik juga..dalam pasu bungga pun ada beratus ekor keluargamu..pening kepala pikirkan masalah nie......

Rumah korang? dapur korang?tanaman korang? kena gak tak?





PICTURE………Terima kasih mr google…..

PS: mak kata, kaitan sang semut disebabkan dah nak musim tengkujur…atau dah nak bah..? sungguh ker?


6 ulasan:

kak ina kl said...

akak tak taulah tentang hal tu..entah betul ker entah idak.

akak pun rimas kalau tenguk semut ni..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

itulah kak..ayu rasa kat umah dan kedai ayu jer ko masalah sang semut ini berlaku..


konfius tau.,

cikgu isza said...

beli ler ubat semut tu.. letak kat tepi2 dinding.. insyaallah dalam 3 bulan takda semut2 tu..

eelobor said...

ada dgr gak kaitan semut dgn musim bah

J.M.R said...

bukan takat bunuh, rasa nak bakar n ptotong2 je kan..hehehe

Heidi Shafiq said...

umah aku ade masalah yang same dan sgt serius.. ish..