CITARASA RINDUAN

Sunday, October 24, 2010

drama SELAMAT DATANG ANAK-ANAK SUAMIKU....drAMA TV3



Selamat datang anak-anak suamiku, 23 oktober 2010...drama tv 3

Drama ini..asalnya aku tonton selepas menyaksikan perlawanan bola sepak antara Johor fc vs Negeri Sembilan dengan keputusan 0-2

Sungguh meruntun hati ibuku…apabila melihat Aida (lakonan Norkhairiah) yang amat penyedih…mempunyai 2 orang anak…apabila kehilangan suaminya….sedih sungguh…..

Maka hilanglah tempat bergantung…lagilah nak sara anak-anak…hinggalah si Maya (lakonan Rita Rudani) bertemu dengan mereka di kawasan perkuburan suaminya…hinggalah terbongkar sebuah rahsia….

Rupanya Maya dan Aida hidup bermadu…akhirnya Maya mengizinkan Aida hidup bersama, maka berhijrah Aida ke rumah madunya..

***********************************************************

Mulanya, lakonan norkhairiah yang agak baik-baik..membuatkan aku percaya yang beliau amatlah sempurna..hinggalah apabila melihat beliau yang selalu enjoy dan asyik dengan ubat kuda…(kaki goyang gitu…)

Time tulah aku dah dapat bayangkan beliau amatlah jahat sekali..sanggup mempergunakan madunya, untuk memperolehi wang dengan jalan yang lebih mudah.

Lokonan Maya yang agak bodoh…ala-ala mengikuti apa sahaja yang dirancang oleh Aida, berjaya dibawa oleh Maya dengan berkesan sekali…aku akui…mulanya aku dah rasa kenapalah si Maya tu bodoh sangat????

Boleh pula serah RM 40,000.00 senang lenang..bila si Aida minta RM 4 juta pun dia sanggup nak beri…lagilah si Elyas (adik arwah suami Maya dan Aida) lakonan si fiz fairuzz yang pandai menggunakan norkhairiah untuk menggunakan wang arwah….enjoy sakan depa ke club…..adeh…..

Aku memang puji lakonan Maya,dimana akhirnya, semua pembohongan yang dilakukan oleh kedua-dua penjahat ini dapat dikesan dari awal lagi…

********************************************************

PS: ingatkan Maya tu bodoh dan dungun…rupanya…bijak sangat…Bijak dapat memiliki anak-anak suaminya kerana Maya disahkan tidak boleh mengandung semasa arwah Johan masih hidup

4 ulasan:

dieya said...

baru lepas tgk cerita ni. mula rasa geram betul kat maya, kenapa laa caya sgt kat madu dia tu. in the end baru faham.. buat2 bodoh je rupanya tapi bijak bistari!

Ain said...

tengok separuh jalan jer malam tadi....

akak frust bila si aida tu tiba2 jadi jahat, terus akak katup tv dan masuk tidur....

huhuhu...

SophRoSyNe @ cik giRang said...

salamziarah...blogwalking here..

mcm best je cite tu..cik giRang x tgkpon..tp baca ulasan akak rasa mcm nk tgk plak..huhu

azzey said...

Siti Ruhayu: Alaaaaaa....x tgk lah! x tau punnnnn....