CITARASA RINDUAN

Monday, October 11, 2010

CITARASA RINDUAN ADA HANTU?


Salam hari isnin, awal pagi aku dah tercongok kat depan pintu kedai…jam 6 pagi…sejuk ooo….semalam dah pesan kat pekerja yang dah balik Malaysia, suruh datang awal-awal..banyak kerja nak lakukan..

Punyalah poyo…last-last aku dah jadi pakguard…menunggu sorang-sorang kat dalam citarasa rinduan..bila dah sorang tu, pepahamlah…mesti badan seram sejuk semacam…bukan demam…tapi?????

Ada rasa macam orang lain dalam kedai nie…serius nak habaq….aku terus buka tv..pasang kuat-kuat. Tapikan, perasaan takut tetap menebal…dah biasa ada geng dalam citarasa rinduan..tentulah tak pernah alami perasaan begini

Mulut kumat kamit, dok baca apa-apa surah ayat al-quran…tapikan, dah gangguan syaitan…tetap rasa seriau…

Tiba-tiba bunyi yang amat perlahan tapi aku dapat dengar dengan jelas…

Mak,mak,mak……………..

Adeh….jangan lah berlaku yang menyeramkan…aku nie kan. Bukan takut kan hantu..tapi…hantu yang tak takutkan aku..hehehehhe

Makin lama, makin kuat pula bunyi suara tu…dah macam ada dibelakangku…kata orang kalau takut kena kuat semangat, pandang cepat-cepat kearah tersebut,,,,aku pula…tak berani pandang…takut oooooooooooo……….

Tunduk muka, sembam muka kat meja chasier…eik…………..takut………

Makin lama, makin siang…mahluk tu dok diam kat belakang, perasaan takut dah berkurangan…walaupun bulu roma naik menegang…ler….ku pandang belakang…rupanya…??????????

Kucing la…………………………….awat bunyi suara dia macam nie...ala-ala manusia pun ada...biasa kucing bunyi miow..miow...bukan mak...mak....mak....



PS: susah kalau dah penakut…semua rasa takut…







11 ulasan:

norhidana said...

salam kak...

xcited n berdebar2 baca akak nyer cite, ingt antu betul2... rupenye2, antu kucen ek.. tp betul lah kak, kalu dh tkt tuh sume bnda kite byangkan yg bukan2
dana nih pun penakut kak, kalu kt umah sorang2 mlt kumat kamit baca ayat kursi je... bile edy ada lupe dh sume ketakutan...

p/s- kak meh tgk tudung2 manik dana

A-Y-I-E said...

huhuhuhuhu mkcik pnakut :P

BLOG-AYIE[DOT]COM

Black_roses92 said...

antu transform jadi kucing ye?? hehe.. jangan takut sangat.

p/s: comel kucing tu dengan lidah dia..tuh. hehe

eelobor said...

hehehe, nasib baik kita nie tak de la penakut sngt. control jer sambil baca, hahahahaha

Zaidah said...

kucing kelaparan mintak makan...

dieya said...

hahaha saspen jek!
tapi kucing kalu mlm2 memang suka buat2 bunyi macam org kan?

Mat Gebu said...

Buat suspenn jeee...

cikgu isza said...

heran gak yer.. ngape mak2..
lain kali tanya ngape tak ngiaw?

Kalamhati said...

huhuhu saspen giler baca..siap dup dap dup dap lagi jantung ni haaa...hehe

Lelord said...

ekekeke.....

EiJa ZaQuaN said...

hik3..suspen jerk..sekali gmbr kucing yg kuar..

kucing tu msti lapar kot..huk2