CITARASA RINDUAN

Monday, June 13, 2011

Baik punya jawapan..

Disini : Minum manis berapa gelas?

Disana: Segelas jer

Disini : Makan buah tak?, sayuran lebihkan tak?

Disana: Ada, tapi… tadi ada makan sop kambing, sop tulang, satong sambal, udang goreng mentega, ikan bilis masak kicap.. bla..bla..bla

***************
Disini: (Pandang mata disana tajam-tajam)

Disana:( senyum sambil kenyit mata!!!)

(itu bukan perbualan antara doktor dan pesakit, tapi antara aku dengan en zalie… dah terbiasa suka soal suamiku, dek bosanlah tu.. dibalas baik punya jawapan.. hahahah)

PS: kasihan dengan en zalie… bila aku terlalu menjaga kebajikan hal makan dan kesihatannya.. maafkan saya, abang….

~selingan: hari-hari aku masak bening, rebus dan bakar…..dah bosan agaknya en zalie, bukan suka ambil berat, tapi memang nak ambil berat tentang kekasih ku tu!!! hehehe

34 ulasan:

Huszaini said...

sila timbang en zalie untuk ambil berat dia.. kekeke

Citarasa Rinduan said...

papa kembar--
hahhaha.. sila jangan ternganga... waka..waka...

eelobor said...

huhuhuhu.....baek punya

alinac lover said...

abe halim bosan kalo yong dok tny dia mcm2..da makan ke belum..dia kata rimas mcm budak kecik..adeh..mcm tu pon ada ka??

Gen2Merah said...

betapa bersyukurnya en Zali dapat isteri prihatin dan penyayang macam kak ayu ni.. (",)

suha said...

nak jadi isteri cm akak (^_^)
akaklah idolah cik suha..bila la mau kawen*erk*

Mas said...

gurau2 manja tu....he..he..
untung en zalie dapat isteri yang prihatin dan penyayang....

IMANSHAH said...

kena catu ni..takpe untuk kemaslahatan suami

Sue said...

he he he... bini nak jaga somi gitu ah... tp kekadang somi ni jual mahal kunun2 dapat take care sendiri... sweet rrrr kak ayu n hubby nih

bersama kak Es said...

tu la ciri-ciri isteri solehah :)

azam said...

untunglah camni......kalau saya kira beruntung lah

hazlin nazri said...

ayu, buat yang tersayang.. sanggup lakukan apa saja.. hehehe

Cik Ecah said...

haha memang baekk punya jawapan k.ayu....

makin syg la kekasih k.ayu tu dgn k.ayu...hehehe

ieda said...

itu tandnya sayang ayu .. :))

Nur Hawa Mohd Zin said...

tak pe kak...boleh pelbagai kan lagi menu..hehe..kalu awe pun akan bosan..sekali sekala nak juga langgar pantang :)

cik pulau said...

takpe.. en zalie mesti memahami..
dia beruntung sebab ada isteri macam akak..
bertuahnya dia... hehe..^^,

gadisBunga said...

untungnye en zalie... :D

sarah-najwan said...

xpe..demi suami sendiri..

siti murni said...

hihi...dah nama pun asben dengan wife...mesti lah kena ambil berat jugak kan...wajib tuuu...

sesekali bagi 'chance' la kat dia...lepas tu control balik diet dia.....kecian jugak kan..

zino said...

salam kenal...

senyumSOYA said...

sweet la akak ng husband..heheeh..

berat dah bape kilo naik? hhehehe..patotnya tnya soklan tu..(^^!

Yan said...

macam sama je dgn i..heee

Melur Jelita said...

Wahhhhhh macam Hilman pulak main kenyit - kenyit mata dengan Intan...haha
So sweet!

Bigdaddyz said...

jangan di jaga sangat nanti susah belakang hari....ramai suami2 jatuh sakit kerana isteri2 mereka melayan mereka dengan penuh tanggunjawap...makan minum tepat pada waktunya....heeeee!


bukti...perut selalu besar2!

emieysandra said...

baik punyer jawapan..ehee~

pemakanan amt pnting dlm penjagaan ksihatan kan ;)

jeBateja said...

Ooo..kita nak belanja en zalie sup kambing lah....sup urat keting ke...pehhh....terangkat tu.....ahakz

abah khalisha said...

sj je tu explain panjang-panjang.hehehe

kakpah said...

makan rebus, bakar, panggang... tu lebih sehat.
bagus kalau ayu prihatin apa yang masuk dalam perut suami.

mama maman said...

en zalie suka bergurau ye... hhheee...

zaidah said...

masak sayur bening...sambal belacan ikan bakar pun sedap...

norhidana said...

td ingtkan perbualan doc ngn pesakitnyer... tp mmg ada ala2 doktor pun kak hehehe
yelah kak, kalu tak akak yg jaga mkn mnum en zalie sapa lg,,,
dana ni yg kene mkn ubat selalu pun culas... edy jelah yg kejenyer bebelkan...

ibnubaba_04 said...

dafi..baik punyer oo

Faza Aloha said...

hiii.. 1st time visiting here :)

Sunah Mohammad said...

hehehe..comel puloksssss bila baca nehhh kak ayu elena oiii~ :p