CITARASA RINDUAN

Monday, June 13, 2011

Rindu

Ambil masa sekejap…

Hanya nak syer tentang anakku yang telah ku sekolahkan semula…

Sejak arwah pulang ke rahmatullah 12 april, umai ku ambil dari sekolah… saat itulah hari persekolahannya 
yang terakhir.. bila MIL dah ada kawan dirumah, tiba masanya umai ke sekolah semula.

************
Masa aku ambil umai dari sekolah, kawan-kawan umai kata umai menangis…

Aduh!! Penangan bercuti lebih dari 2 bulan.. sah-sah si kekasih aku tu tak “kerasan
Bila umai dah okey sikit.. aku tanya dia.. apasal tadi menangis???

Dia kata.. Ibu adik demam….. (eik, auta lah tu..)

Aku tanya lagi pada umai.. umai okey tak sekolah hari nie..
Dengan senyuman lebarnya..
Ibu, kawan-kawan adik semua rindu adik..

(ku tergelak kecil… hahahhaha…. Kecil-kecil pun dah faham apa itu rindu!!…)

12 ulasan:

Nur Hawa Mohd Zin said...

bagus la...sebab kawan2 tahu erti sahabat :) esok lusa ok lah tu kak

ieda said...

amboi2 .. ekekek budak2 zaman skrg kan .. mereka lebih advance dari kite .. siap ada rindu2an layie ..paham pulak tuu :))

kakcik said...

Semoga Umai akan terus seronok ke sekolah. :)

Citarasa Rinduan said...

awe--
tu lah awe... ramai tu mak/abah2 pelajar tanya kak...
apasal umai menangis...

ieda--
hahahha.. umai kata. rindu sebab lama tak jumpa kawan....
2 bulan lebih dia duduk rumah temankan MIL

kakcik--
terima kasih kak...........amin

azam said...

rindu²an jadi kenang²an.....
itulah zaman persekolahan

cik pulau said...

kalau kawan2 umai rindu dia..
cik pulau lak rindukan akak.. hehehe

gadisBunga said...

budak2 sekarang ni advanced tau! hihihi~

alinac lover said...

heheheh cumil je umai kan~

Mas said...

budak2...biasa la tu....he..he..

Areef Ibn Naim said...

salam kak,

mesti umai ramai peminat ni, hehehe... slmt kembali ke sekolah umai...

Kakzakie said...

Eh Ayu nie.... Ayu ingat saja tahu erti rindu ke? Esok mesti Umai ke sekolah dgn senyuman...

maszmadi said...

wah!! terharunya bilaanak kecil bercerita pasal rindu, so sweet