CITARASA RINDUAN

Wednesday, June 1, 2011

Aku semakin tua...

Selamat pagi rabu sahabatku semua

Sekejap sahaja dah bulan jun.... manakala, ikut kelendar islam, hari jumaat dah bulan rejab....
Pejam celik pejam celik dah nak ramadhan....kan...kan.. cepatnya masa berlalu

*********************

Kebelakangan hari nie, aku perhatikan kerap ku lakukan, pekara yang tak dijangkal dek akal...
Sebagai contoh"-

1.       Nak gosok gigi, terambil ubat cukur jangut en zalie... kekekek

2.       Nak pakai celak mata, bila dah siap dandan.. baru perasan warna kening jadi marah.. wah!!!! Daku terambil eye line..waka..waka

3.       Nak pakai tudung, tertarik tudung pi jalan..... eik.. nak ke kedai kena pakai tudung sarung jer... sampai kat kedai pekerja dah bantai gelak sebab aku pakai tudung rambu ramba like pengantin.. hahahha, baru perasan ko..

Petanda agaknya... aku semakin tua ker... nyanyuk?? Atau apa ya!

Apa-apapun.. selamat hari rabu....

PS: korang pernah seperti situasi aku tak?? Jom kongsi

30 ulasan:

eelobor said...

yup....selamat hari rabu, selamat hari lahir buat adik aku dan selamat utk ko kerana semakin tua. huhuhuhuhu

missbby said...

lebih kurang dengan kita je ayu..rasa2 macam semakin tua..huhu

Mas said...

kikikiki.....
ayu..mas pun kekadang macam tu gak...
agaknya dah masuk 30 an ni macam2 kan...
makan pun mas dah jaga dah...
takut lak macam penyakit sekarang ni....

Cikgu Nurin said...

Ayu: Akak pernah pakai kasut lain warna, satu merah satu krim, nasib baik tumit sama tinggi...pergi kuliah pulak tu....bayangkan satu hari dok dalam kelas, tk berani keluar ke kantin atau p tandas...hi hu hu...

norhidana said...

heheheh sian akak ek...
alahai bukan mkin tua atau makin nyanyuk sbb bnyk sgt fkr masa tu, tak consentrate... hehehehe

azian said...

hahahahahhaha....akak ni laaa...

sy pulak....nak mkn nasi sikit tp terambil byk...
mcm ne tuh?????

heheheheheh

Antan Bertingkah said...

Biasalah tu Ayu...kita memang semain tua...

Mat Gebu said...

sama lah kita ayu....plan nak buat macam2, last 1-2 pekara je yang terlaksana..tak pelah, itu memang suratan hidup..

Wanita Mutalib said...

tp sentiasa cantik :)

bujal X said...

kurang kimis nih~~he~~

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

eh..hehe..sy pon dah makin tua cuma jd cepat lupa mana letak barang..

mama maman said...

ayu: sama la ngan kita.. serba tak kena dua tiga menjak nih... hhhuuuu

Areef Ibn Naim said...

salam kak,

biasalah tu... ada hari yg kkdg kita jd ngok-ngek sikit, hehehe... rsny berlaku pd sume org kan...

Nur-nba said...

Biasalah tu kak.. Nur pun selalu lupa letak barang kat mana.. tanda2 dah berumur.. hehe

sarah-najwan said...

akak jenis ckp lain suh lain.contoh:
letak baju dlm tong sampah..huhu

akak pom dah tuo ni..ayu lagi muda dr akak..ehhee

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe akan berada dalam situasi ni bila keadaan kelam kabut..dan fikiran kat tempat lain :)

miloais said...

ekekeke.... dah makin tua...
*larikkkkkkkkkkk*

Kakzakie said...

Alahai Ayu jangan kata semakin tua, tapi semakin matang. Anak kakak yg kecik nak ambil buku mathematic terambil buku science. "Eh... silap la ma...." Aha... macam mana tu?

jeBateja said...

mana plak tua kak.....nampak muda jer tu...ahakz

munna said...

MUNNA PUN DAH MULA RASA MCM TU..TERUTAMA SEKALI PELUPA DAH MANA MUNNA LETAK BARANG YANG BARU JE MUNNA PEGANG...

Mamamya said...

akak selalu kene mcm tu ayu..en,suami kata byk fikiran....:D

ainnoraini said...

lawak la ayu ni...jiwa kaco ke...

wahida said...

klaka yg no. 1 tu..kehkeh...

kenapa ni ayu? apa yg difikirkan?

Daddy Ziyyad said...

ekekkee..kalau gosok gigi dgn shaver cream, pedasssss mulut!

akuanakpahang said...

Salam ayu, bukan nyanyuk tu tersilap aje :)

man yusoef said...

wah...ni sesuatu yg menakutkan..hihi..kak ayu bnyk sgt berfikir kot smpi terlupa..huhu

diana said...

bukan la..
tu maknanya nak cepat..
heheheh

Nieza said...

yer masa berjalan tanpa kita sedari usia juga bertambah...apapun syukur diatas peringatan yg diberikan supaya dapat kita beringat selalu kan.....kekadang tu nieza pun gitu gak..hehe

NadiRah said...

akak!!!! wah! glemer akak g kedai..huhu

azieazah said...

Itu tandanya tidak fokus. Ada sesuatu dalam fikiran...

Kalu macam Kak Azie ni baru betul dipanggil tua atau nyanyuk!