CITARASA RINDUAN

Saturday, June 11, 2011

Macam malas jer kan!!!

Mana kamera? Mana lipstik?, tak payah pakai celak lah… tak payah pakai pembayang matalah….. umai aku belum pakaikan tudung…. Lari pulak budak tu turun ke rumah bawah….

***************
Gile kentang, aku dah terlambat nak pi kenduri kawin, tadi masak pun tangan dah laju macam tangan sotong.. nasib tangan aku ada 2.. kalau lebih!! Dah sama dah..

Mujur mak saudara bagi cadangan tumpang kereta dia jer… so, jimatlah sikit tenaga aku kan?... dia jadi drive, aku goyang kaki.. hehehe

**************

Macam malas jer kan!!!
Lagipun, aku belum pernah sampai ke rumah pengantin di kluang tu.. nie pun tawakal jer… aku tak kenal saudara belah sana, hahahahahah…. Mujur, MIL yang suruh pi… kalau tak, i layan pelanggan kat kedai lagi best.. heheheh

PS;kalau korang, pi tak majlis kawin yang korang tak kenal??...

14 ulasan:

Sis-Lin said...

Bukan kira x kenal Ayu..tp jemputan tu yg kita kena penuhi..ibarat rezki dalam 1 jemputan... :)

Tuan rumah mesti gembira..:)

bersama kak Es said...

ayu niiii...tergelak kak es baca tangan laju macam sotong...

terbayang betapa kelam kelibutnya ayu menghayunkan segala mangkuk belanga kah kah kah

Wanita Mutalib said...

ayu yang ayu..

ayu tak payah pakai mae-up pun takpa. dah memang cun.

owh. kte selalu kena pi kenduri orang yang kte tak kenal hhuhuhu :p

auwcak said...

layan jer kak ayu..ehhehe

dieya said...

pegi.. kalau kena paksa.. hahaha

Kalamhati said...

hehe KH duk bayang tangan sotong cemana..lawak la ayu ni..

takpelah..ayu ni menantu yg baik ni..tak kenal pun penuhi je..=)

Mutiara Bernilai said...

ade je p yg xkena|,,
sebab mak paksa teman,,
haha

xpe, memenuhi jemputan tu wajib :)

Izan Ishak said...

tk keadaan juga ayu. kalau dah dijemput mmg mmg wajib pegilah jawabnya.

Kakzakie said...

Bila ada masa memang kena pergi Ayu. Org mengharap bila kita pergi ada ganjaran dariNya...

p/s: Mesti ayu lena dari Kulai nak sampai Kluang :)

sarah-najwan said...

malas2 ayu pun..setel byk keje..ehhe

kalu akka gak..membaringkan diri ajo..hahaha

klau akak..xpi sb kita xkenal tuan rumah..

Cik Ecah said...

kadang2 memang dtg rase "mcm malas je kan" hahaha...

k.ayu..kalau org tgk keadaan la..ader org teman layan kan ajer..=)

tun_telani said...

biasa nyer mak2 je yg 'wajib' pergi kenduri.. anak2 ni mengikut bila ada mood je.. hihi...
kalau jiran tetangga tu pegi laa.. kalau jauh2 tu, tun jarang pegi.

alinac lover said...

terpaksa p je la kak

azieazah said...

Betullah. Kalu kita tak berapa kenal, tapi terpaksa pegi sebab wakil mak ker, wakil keluarga ker... aduhai.

Serba tak kena, sebab tak kenal sapa pun kat situ.