CITARASA RINDUAN

Wednesday, June 1, 2011

Kenapa nie ayu? Apa yang di fikirkan?


Rententan dari komen-komen blogger yang selalu ambil berat tentang keadaanku... ku ucapakan terima kasih...

Salah seorang, blogger wahida.. yang memberi komen seperti ini



Sebenarnya, memang banyak yang kena difikirkan.. hari ini 1 jun, maka hari ku berikan gaji kepada 4 orang pekerjaku...

Banyak nak dikatakan kepada mereka, walau ini bukan kali pertama ku serahkan gaji kepada mereka.. namun ada beberapa pekara yang ku kurang senang dengan pekerjaku antaranya:-

1.       Bekenan rumah pekerja, pembaziran elektrik sering berlaku. Lampu 24 jam beroperasi.. walau hari siang,malah pekerja tidak tidur dirumah yang kami sediakan,sering berpelesaran di rumah kawan mereka...(stress nya)

2.       Pembaziran air dicitarasa rinduan melibatkan pekerja yang sering menggunakan air (membasuh pinggan mangkuk)

3.       Melibatkan keselamatan mereka, oleh kerana pekerjaku terdiri dari warga asing. Ianya mesti dikawal di bawahku.. bukannya mereka boleh suka-suka keluar masuk rumah tanpa pengawasan...

4.       Bila hari cuti, mereka sering membuat bising, ini menganggu jiran tertangga, malah ada yang kata.. ada jantina berlainan pernah masuk kerumah pekerja... (ini amat merusingkan ku)

PS: lega bila ku berkongsi disini, kupohon maaf kepada beberapa blogger yang ada menelefonku namun ku tidak ada kesempatan untuk menjawabnya, hari ini kesihatan en zalie terganggu, agak kelam kabut bila nak uruskan citarasa rinduan di waktu ~tenat~

dan.... malam ini tidak dapat ku berjalan-jalan kerumah kalian... selain badan penat.. esok ku berniat nak bersahur.. moga dapatlah ku lakukan puasa sunat.. amin


17 ulasan:

missbby said...

take care ayu..semoga dapat rehat yang secukupnya..

sarah-najwan said...

xpa ayu..malam ni berehatlah..

mmg byk cabaran dlm berbisness sendiri..byk dugaan kan..

harap ayu tabahkan hati dan kuatkan semangat..

bersama kak Es said...

besar nya dugaan ayu.

ujian apa pun...ia setimpal dgn kemampuan dan keupayaan ayu. sabar ya :)

kak es yakin ayu cukup kuat

Cikgu Fikri said...

ish...
byk betul perkara yg kurang menyenangkan kan kak?
takpew...
semoga kaka dopt menempuhinya dgn sebaik mungkin..
Amin... :)

Miss Mirror said...

MM kagum dgn ketabahan Ayu.. moga ada pelangi di penghujung hujan.

alinac lover said...

akak..bykkan rehat ya..jgn stress sgt~ :)

DJ Dayang said...

take care n take a good rest yer ayu...

semoga tabah hadapi rintangan...

~izan~ said...

ayu bisnes besar maka dugaannya pun agak besar tp izan percaya,ayu mesti arif dan bijak dlm menghadapi cabaran dlm bisnes..kan.

jaga kesihatan sendiri jugak ayu dlm kesibukan tu.. =D

Nieza said...

banyakkan bersabar yer ayu..take a good rest yer.

ainnoraini said...

saba ye ayu...itu semua dugaan...supaya ayu tabah...

ShashaCatering said...

Takper, kalau tak sempat datang biar kami yang datang rumah ayu.

Have a good rest ;)

padlie said...

dun worry ayu!
take care!


CsP nak bagi Hadiah!!!

LinRosly said...

Assalamualaikum Ayu Apa Khabar? Salam Rindu Di Angin Lalu...

Kak Lin juga sibuk tapi dah lama tak ziarah blog Ayu...hari ni Kak Lin dtg utk lepaskan rindu...hehehehe

ibuintan said...

rehatlah Ayu,

kesian Ayu perlu menguruskan banyak perkara

moga en. zalie cepat sembuh

Lelord said...

take care ayu...insyallah ayu leh handle & solve problem


moga zalie cepat sembuh

diana said...

yang last sekali tu kena bagi perhatian lebih la sebab depa dibawah tanggungjawab ayu...

azieazah said...

AYU,
apapun yang AYU laku, atau harus lakukan ingatlah kesabaran adalah kunci kepada segala kekuatan yang datang dalam jiwa..

Selalulah merasa diri hebat, dengan itu tidak akan terasa penat dan bosannya melakukan sebarang kerja.

Hidup adalah perjuangan. You’re a good fighter my dear!