CITARASA RINDUAN

Monday, January 24, 2011

Pagi-pagi dah bikin aku stress.........

Selamat tengahari sahabatku sekalian..
Hari ni, aku agak hangin satu badan…

Ini bukan kes pasal nak hangin dengan manusia mahupun haiwan…tapi hangin pasal tak ada air paip kat kawasan kampungku tercinta..…..






Adeh…bikin sakit hatiku pagi tadi..seawal jam 6 pagi, nak masak sarapan pagi punyalah bermasalah..setakat simpanan air tangki manalah cukup….nak masak 3 jenis sop periuk besar…mana lah nak cekau air pepagi buta kan??


Kalau pasal benda lain aku tak kisah sangat….kalau tak ada gas bolehlah aku ganti pakai dapur kayu…kalau tak ada Karen, bolehlah aku tumbuk bumbu masakkan…ini AIR!!!!!!!! Boleh stress jadinya

Bak kata pekerjaku..biar tak ada Karen dari tak ada air…kan????


PS: yang bertambah sakit hati….tak ada notis dari SAJ berkenaan masalah air!!!!, Subhanallah…tarik nafas panjang-panjang…..jangan tarik muka ketat AYU…nanti mukaku tak cun kan????, jom makan coklat.... hahhahahahha (PIC, kredit to mr google)

17 ulasan:

ab@h_Izz said...

Sabar...
bila dah keadaan macam ni..baru tau betapa pentingnya air tu kan!...

p/s: betul, biar tak ada Karen dari tak ada air..tapi bila MALAM lak biar tak ada air dari tak ada karen..hi..hii2

wahida said...

sabor yu sabor...gi makan coklat dulu...
kalau saya lak, x leh x de air ngan karen, sama2 penting!! kalau x, mmg saya berangin!!!ngeeeee...

azieazah said...

Betul. Jika banding, memang takda elektrik ok lagi. Tapi kalu takda air.. aduhh

Sungai sekarang bukan jernih mcm zaman 20 tahun dulu pun..

ehhh AYU mandi tak hari ni? :)

zeqzeq said...

Air air penting dalam kesejahteraan.. Huhu

CT NoArIzAh ArIs said...

Sy masak setakat 4 org mkn dh gelabah klau jadi mcm kamu mesti terus pengsan dah!!

Kdg2 terpikir nk wat 10 tangki air kt rumah..huhu!!!

ainnoraini said...

sabarrr....
tapi kalau saye dah tentu risauuu...manyak susah oooo kalau tak de air...

lain la kalau kat belakang rmh ade perigi & sungai ker...

longkang ade ler...hehehe...

alinac lover said...

btoi kak

tok yong pon btau..biar xde karen..jgn air xde.air xde susah nk hidup aww

kakcik said...

Air dah lari semua ke Tenang, kot! (saje buat awak bodoh...) :)

IMANSHAH said...

dah mandi ke belum ni

Citarasa Rinduan said...

abah izz--
hari-hari saya mmg catukan air,.,maklumlah..sebulan rm400 nak jelaskan bil....
sangat marah bila tanpa notis..saya tak buat persediaan...mujurlah berkat jimat cermat akhirnya selesai masalah

PS: bab malam tu, kalau dah tidur...elektrik saya tak guna..aircorn pun saya tak pakai...tidur mati..hehehhe


wahida--
ini mmg tahap sabar..kalau tak sabar ayu dah start enjin storm pi ankut air kat loji berdekatan..hahhahahah
hehehehe...karen tak apa,air?> tak mandi jadinya...heheheheh



kak azie--
pagi tadi, ayu mandi dengan sejimatnya...hehehehe...biar ada wudhul dari tak basahkan rambut...hehehehe


zeqzeq--
setuju..tanpa air, nak buang air pun tak puas...


ct noarizah--
kena buattangki utk awasan...tak tahu apa yang bakal berlakukan?


ain--
kena sediakan tangkin buat awasan..kadangkala benda2 darurat macam nielah yang membebankan..nak urusakan persekolahan anak, sarapan??

kalau niaga??
adeh..lagi pening...


yong--
hehehhe...asal mandi p ramlee pun okeykan...jangan mandi minyak wangi....


kakchik--
hahahahhaha..agak setuju dgn lawak bernas kakcik tu.....rasanya betul!!!

Citarasa Rinduan said...

cikgu iman--
mandi lah..........hhahhahaha..tak mandi lari customer saya....

Dearie Pearls said...

hi..
datang berkunjungan di citarasa rinduan..

*kalau xde air, tak mandi takpe. tapi kalau bab nak buang air. sakit perut.
habis ar...

munna said...

kalau takde air mmg terbantut semua kerja kita.. munna klu takde letrik takpe lagi.. tapi kalau air yg takde mmg hangin...

sahromnasrudin said...

huhuhuhuh.....saya rasa empangan dah kering kot huhuhhh

Areef Ibn Naim said...

salam kak,

tulah, sy nak cuci tangan kat kantin takde air, dah tengahari baru ada...

dahla hari ni panas... hehehe...

hazlin said...

nak tunaikan hajat? camno?

EiJa ZaQuaN said...

xde air..mmg bole bikin stress..huhu..papehal pun bw2 bersabar ye :)