CITARASA RINDUAN

Wednesday, January 26, 2011

Teh O Ais Limau


Malam nie, entah macamana aku sempat layan drama di tv 9…
Mungkin drama nie dah lama main..tapi aku yang agak ketinggalan…

Oleh kerana drama ini banyak falsafah…hingga buatkan aku tarik note catat tiap2 falsafah cinta dalam drama teh o ais limau nie, antaranya…

sekelat-kelat teh o ais limau, tetap ada manisnya…..

“itulah lelaki ego tingggi”… “perempuan pula emosi”…

“mulai sekarang saya mahu mengejar cinta dan ketepikan cita-cita”…..

Korang bayangkanlah kisah romantic drama ini, membuatkan aku khayal seperti aku si nurul (lakonan si almy nadia), yang ganaz walau sopan..hahahahha…naik scoote pink lagi…sebijik macam sikap aku, bawa laju2…

Dengan peel si kham (lakonan si zulhuzaimy) yang agak sengal-sengal tapi romatic gitu..dengan matanya yang tajam, renungannya yang menikam kalbu..hehehehehhe…

Sangat mencaikan jiwaku…



Sempat rakam aksi si kham yang patah hati sebab nurul tiba-tiba merajuk sebab cemburu…… dari peminat teh o ais limau bertukar ke Nescafe ais……..
SINOSIPNYA:

”TEH O AIS LIMAU” , Idea asal Khairul Aswad Ramli, arahan Along Kamaluddin. Ia tentang seorang pemuda yang bercita-cita besar. Tetapi gagal mencapainya ekoran sikapnya yang pemalas, hanya hebat dari segi percakapan, sedangkan perlaksanaannya, hampeh! Falsafah cintanya juga hebat, tapi itu sekadar falsafah, sedangkan hubungan dengan kekasihnya tidak pernah berkesudahan.

Pelakon : Zulhuzaimy, Almy Nadia, Roy Azman, Zarryn Min, Isma Yusof, Wan Syarmila



PS: awat pulak malam nie aku ala-ala jiwang…"ayu ko dah 8 tahun berkawin….geli gile aku tengok ko terkinja-kinja depan tv macam anak dara belum datang bulan…hahahhahaha"

17 ulasan:

hysman said...

salam kak....
mlm2 mmg ler kena jiwang kak..
nnt payah nk carik inpirasi bermimpi...
hehee.....

tp falsafah tu betul2 kak tulis yer...betul2 pay attention nih..
hehe... :p

Ummi AmnaAmzar said...

akak ingat ni telemovie..tamat mlm ni..rupanya sambung2 ek?

Cik Liyana said...

pernah tgk citer nih..tapi dah tgh2 lah..kelakar..mcm2 budak2 kan.

eh..xlah dah lama dh abis practikal, skg dah nk stat keja

IMANSHAH said...

suka zul..memang kelas lakonan dia

Citarasa Rinduan said...

hsyman--
kak siap tulis dalam note kecik...kadangkala kalau kak rasa ada benda yang ebst..note tu kak tulis dgn kata2 yang romantik untuk diri sendiri..hahaha

suka part ttg teh o ais limau tu...tapi bagi tekak kak ayu, tak berapa kelat kot..cuma masam-masam manis jer...hahahaha


ummi--
dah abis.....nie kiranya ending dia macam tak ending jer...hahahah (apasal nie, terbelit pulak ku terangkan)
kita kena paham2 sendirilah endingnya mereka berdua tu mmg sukar nak bersama..berkelahi..like teh o ais limau yang masam2 rasanya..tapi sedapkan?


liyana--
hahahhaha..kak ayu nie dah tua bangka..still mcm budak2..waka//waka...

alhamdullilah..semoga kamu dapat tempat kerja yang betul2 bagus...ada harapan nie duk kerja ngan telekom kan?


cikgu iman--
selain dia ada kelas...sangat romantik dan mencairkan hati ini..hahahhahaha

azieazah said...

Yup ulangan.

Kak Azie antara peminat setia Zul Huzaimy!

Citarasa Rinduan said...

kak azie--
kalau jumpa zul..tolong minta sign eik!!!!

Dearie Pearls said...

dear sis..
thank u petua tu k..

Wah, ni betul2 menghayati tue.
siap amik watak almy nadia.

ok ar tue kak...
sesekali terbuai..
sesekali jiwang2an..

AZLINA said...

Ayu, sama la mcm akak, kalau dpt tengok tv tu selalunya yg dah brp kali ulangannya pon x tau la. hoho...peminat zulhuzaimy rupanya, akak ponnnn :)

munna said...

munna nak tgk citer ni... tapi anak nak tgk ceria.. terpaksa berkorban ayu...

Sekamar Rindu said...

salam...


cete yang best....:)

zeqzeq said...

Khayal suatu yg indah je

sissyira said...

salam

adeh...terkesan dengan kata-kata itu....

tido masa tu tadi, tak melayan la..hehehe

LinRosly said...

Assalamualaikum Ayu...

Apasal Kak Lin Tak Tgk Cerita Ni Malam Tadi Yer....

Zaidah said...

rasanyer dah dua kali tayang kat tv9...

rieyana ynn said...

best cete ni..yana pun tgk...zulhuzaimy lak belakon...lagi best..;d

azzey said...

sesekali jiwang x pe juga ayu....