Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Sunday, January 9, 2011

Anugerah Juara lagu ke 25 (9-1-2011)

Anugerah Juara Lagu 25 (AJL 25)

Hasil pandangan aku sebagai penonton di rumah untuk Augerah Juara Lagu 25 pada malam 9 january 2011…secara langsung dari Bukit jalil

Pembuka tirai aku dah rasa happening..bila penyanyi yang pernah memenangi AJL pada tahun sebelum ini..mendendangkan lagu-lagu mereka…..

Dengan suara penyanyi lama seperti Francissca Peter , Nash dan M Nasir….. suara otai tu..terbaik beb, naik bulu roma aku……cayalah…..aura mereka tetap ada..


gambar tron legacy

(konsep AJL 25 nie, ala-ala filem TRON LEGACY kan…)

Pendapat aku jer…korang?


Penyampai AJL KE 25 adalah, ally, cheryl dan faizal..gabungan yang sangat sesuai, bijak pihak penganjur mengabungkan mereka bertiga…….lawak dan bersahaja....i like

*************************************************

Persembahan

Permulaan

Cinta sempurna….oleh yuna…I like………cantik betul pakaian si yuna malam ini, serba orange, suara dia yang lain dari yang lain pun aku dah terpaku…

Ke 2,

Berlari, oleh Tomok….persembahan pun menarik..bila ditambah dengan penari yang ramai-ramai tu..aku suka sangat. Happening jer kan…suara Tomok pun semakin mantap..

Ke 3,

Aku, tak kenal penyanyi kumpulan nie, lagu pun aku tak pernah dengar…dapat kongsi dengan blogger eelobor..Persembahan oleh Api, tajuk lagu PELITA…ala-ala konsep tentera nazi…(pendapat aku…) ..serius nak kata…tak best….9jangan marah yer perminat

Ke4

Kebahagiaan dalam perpisahan…

Oleh penyanyi Shahir, siap puisi bagai…lain dari yang lain…serba putih pakaian si mamat perak nie, latar belakang ala-ala sakura..korea mari…….tiada penari tambahan..mencantikkan lagi persembahan beliau

Tapikan, puisi tu ala-ala menyibuk jer…..tak sesuai ditambah time shahir sedang menyanyi……siapa eik yang bawa puisi tu?? Siap tampar shahir lagi…..(jawapan pemerhati aku, si pelakon nasha aziz rupanya..) thanks

Ke 5

Black, kumpulan meet uncle hussain, DRAMA KING lagu yang dipertaruhkan oleh mereka..sangat best…mantap suara black…cayalah…….aku rasa, lagu nie boleh menang, bak kata member FB aku….Wana amani…super lag suara black…., aku setujulah….

Ke 6

Hafiz…. Dengan lagu nota cinta..alamak, awat si hafiz dengan penampilan rambutnya yang tak terurus..atau mataku yang dah kabur….heheheheh

Tu dia…persempabahannya ala-ala memukauku…, umai pun terperanjat….umai kata..ibu..hafiz mati..aku pun terkejut gila babai….gimik kan…..

Persembahan yang sangat menarik…………


Persembahan ke 7

Ana Rafali,

Lagu tolong ingatkan aku, persembahan yang boleh tahan….atau biasa-biasa, atau serabut..( ada hantu, ada jail )…aku tak berapa kenal penyanyi ini..tapi en zalie kata..imej penyanyi nie yang kekal berbaju kurung…..(pic kredit to google)...suara penyanyi Ana Rafali pun boleh tahan.....

Persembahan ke 8,

Faizal Tahir

Selamat Malam, persembahan…permulaan, pelakon Norkhairiah…cikgu fatimah (AF), Pelakon Dato Aziz satar…lakonan yang mempunyai tersirat tentang erti kekeluargaan……..(sedih aku lihat lakonan mereka)

Terbaik..menerima tepukan yang paling gemuruh oleh penonton di bukit Jalil…aku doakan Faizal Tahir menang….


Persembahan ke 9,

Oleh penyanyi..Adira Ku ada kamu, lagu yang dipertaruhkan oleh beliau..lagu nie…Umai boleh hafal….walau aku tak berapa kenal penyanyi nie..aku boleh kata..dalam astro sering diputarkan lagu ku ada kamu…mungkinkan lagu ini bakal menang???? Tunggukan saatnya nanti..


Persembahan ke 10

Bunkface, lagu Ekstravagansa….lagu nie, aku biasa dengar di radio..kumpulan indie Malaysia….persembahan okey sahaja..suara penyanyi pun okeylah..


Persembahan ke 11,

Penyanyi Black…aku nak habaq kat korang, yang aku admire dekat black..suara dia, ya Ampun…terbaik beb, tajuk lagu adalah Sofea Jane…..adakah beliau layan untuk bergelar Juara AJL ke 25??? Aku rasa….mungkin, eik..tak?…eik mungkin?……bak lirik beliau…mana mungkin

Peeeh……….super lah suara black……………………….(gambar kredit from google)

Persembahan ke 12,

Penyanyi oleh Faizal tahir…composer, Faizal Tahir dan Andi Mok, lirik oleh Faizal Tahir..

Hanyut…lagu yang dipertaruhkan oleh faizal tahir….persembahan, awat lah guna jail juga…..adeh…tak apa….aku dah faham…nak buat gimik juga…ala-ala hanyut gitu………sampai basah jugalah si faizal tahir tu……konon-konon…still memikat penonton…walau ada yang pertikaikan muka Faizal Tahir di solek ala-ala Michael Jakson...

Tahniah…..semoga persembahan faizal tahir berjaya…


Persembahan ke 13

Penyanyi stacy, lagu jahat…memang tak dapat disangkalkan lagi…stacy dan penari pandai mempersembahkan tarian…Cuma…agak menyemak mata dengan pelbagai lazer…..dan pelbagai prom…………. Keseluruhan…okey-okey sahaja…


Persembahan terakhir

Penyanyi oleh kumpulan hujan tajuk lagu, Mencari konklusi..aku tak reti nak komen..sebab bagi aku…okeylah..

(sedang menanti persembahan dato ct, ziana, dato Sharifah aini…………aku rasa agak kurang sinar lah AJL ke 25 ...tahun nie agak suram, harap sangat kehadiran diva-diva ini menceriakan suasana….)

Dan keputusannya adalah, jeng-jeng…………

Juara : Ana Raffali (Tolong ingatkan aku)

Naib Juara : Meet Uncle husain/black (drama King), composer taja

Tempat Ketiga : Hafiz (Nokhta Cinta), composer Ajai/Shah Qalam

Vokal Terbaik : Hafiz ( Nokhta Cinta), composer Ajai/Shah Qalam

Persembahan Terbaik : Faizal tahir (Hanyut)

11 ulasan:

IMANSHAH said...

faizal tahir kot juara

selamat malam sayang

Unknown said...

cikgu iman...
tapikan..persembahan yang terbaik utk malam nie...si hafiz...terkejut saya

hentian said...

sempat tengok masa singgah makan di Tikam batu. tapi tak minat sangat...

Unknown said...

IM

tak sangka...juaranya, adalah penyanyi yang sering berbaju kurung...
tahniah

eelobor said...

hehehe, juara tuh memang aku dah agak pun.

Unknown said...

eelobor--
nampak sangat aku kurang ambil tahu tentang penyanyi..
en zalie kata dia dah lama kenal ana raffali...adeh................

Ummi Hanie said...

salam ayu...

yeayy...tak sangke yg prsembahan yg sy minat tu mng AJL..Ana Raffali..hee

Unknown said...

ummie--
saya terkejut..ingatkan yuna...
tahniah yer..penyanyi kegemaran awak menang

Hazlin Nazri said...

ayu..
biasa je AJL25..

Unknown said...

cikgu--
tapi keputusan..diluarjangkaan..

azzey said...

CITARASA RINDUAN: Wah mcm ulasan juri AF je...he3..