CITARASA RINDUAN

Monday, January 3, 2011

Hari pertama persekolah 2011 yang membuatkan aku berlari maraton!!!

Salam tengahari isnin…..

Korang sure sibuk dengan urusan masing-masing..mana yang ada anak bersekolah pasti tak kering tulang (bukan kering peluh tau) nak uruskan itu ini…

Samalah macam aku juga……..

Hari nie, jadual aku sangat padat…

Terkejar-kejar dibuatnya..mana nak uruskan citarasa rinduan, siap jer masak sarapan pagi..terus balik umah…uruskan umai kesekolah…bila ibubapa pelajar berkumpul dengar taklimat dari cikgu besor TABIKA..aku terus undurkan diri..nak siapkan masakan tengahari…wah….Ini bukan kategori lari-lari anak tapi…lari berganti-ganti …

*********************************************************

Selepas memasak lauk pauk, masa dah lari sangat….selalu siap memasak jam 10 pagi, hari ini dah bertukar ke jam 11 pagi…terus ke bank simpanan nasional…(ingat lagi entry tentang keistimewaan bank simpanan nasional tempohari??? Sila klik sini.

Oleh kerana aku tamo menghabiskan masa ke bank-bank yang lain, yang jauhnya pasti mengakibatkan jadual aku pasti berubah ke 50% dari asal...aku ke bank simpanan nasional yang banyak manfaatnya kepada diriku…

Inilah bank yang paling hampir dan paling aku percayai…dengan komitmen pekerjanya yang menjalankan tugas dengan sebaik-baiknya,..lagipun aku kenal 100% staff kat situ…

Banyak bayaran nak buat..biasalah awal bulan…semua nak didebitkan segera….jam 12 tengahari…terus pecut ambil umai dari sekolah…..dah lah borang kemasukkan sekolah aku siapkan di bank, siap curi masa lagi..….hehehehhehe…padat-padat…….

Sekarang??? Nak mengemas, membasuh pakaian dirumah..

Wah……..jadualku dan tugasku semakin bertambah ko……….



PS: apapun..aku suka keadaan ini…ianya membuktikan aku mampu lakukan….Siti Ruhayu Rahman BOLEH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Korang???? Pasti BOLEH

6 ulasan:

sahromnasrudin said...

pagi tadi boleh tahan jln jem kt depan skolah huhuhu..rupanya ade eksiden ....

Citarasa Rinduan said...

nasib sekolah umai pelajar tak berapa ramai..
so ayu tak lah ada problem dengan jem
jalanraya..hanya jem jadual jer..

azieazah said...

Kena banyak makan vitamin ni, takpun amalkan akar kayu atau jamu. Tenaga extra diperlukan.

heheheheh... Orang ada anak kecil yg sedang membesar, dan berkerjaya pula memang begitulah rentaknya.

Nanti kalu anak dah besar skit, tak perlu berlari sangat, tapi otak lak berfikir ligat.

maszmadi said...

hm, x dapat bayangkan kalu anak dah sekolah nanti, musti kena marathon jugak..... ghee ghee ghee

azila said...

Salam..wah, mmg hebat la ayu, xyah p jogging dah..sure akan berpeluh secara semulajadi kalo hari2 jadual gini, kan???

Muhamad Zaki Zafir said...

saya pun terkejar2.kejutkan adik pagi tadi tak nak bangun.masuk sekolah pukul 7.30 tapi 7.30 baru nak bangun.

malaysia boleh, kak ayu pun boleh! :D