CITARASA RINDUAN

Saturday, April 3, 2010

AKU PENINGLAH

(gambor nie aku amik dari blog ben.pinjam yer bro)

SALAM, adus petang2x nie kan sedap kalau aku dapat makan pisang goreng ker, kopok goreng ker, keledek goreng ker, peeh...mabeless... lagi2 minum air panas, mana taknya ujan lebat tak henti2x....(tapi..nak buat macamana semua tu menu yang aku `haramkan` buat sementara waktu...karang bila BMI aku dah normal...aku `wajib` makan tu semua..hehehehe)...


Pelanggan pula ramai gak keluar masuk ke kedai..dah lah seorang pekerja aku bercuti... kenalah aku turun padang... sambil layari internet aku puas cuci mata kat blog ben ashaari tu...mana taknya ada pameran kat pwtc dari 2-4 april 2010...dari jauh aku layan jerlah mata nie...kalau dekat sah2 aku beli sepasang dua...(peeh..pompuan kalau bab kasut, beg memang tak leh blah...)

Berdekatan dengan kedai kami tu ada band dari belia kampung aku...makin depa rancak menyanyi..makin lebat pula ujan tamo berhenti...mulanya aku konpius...pogram apa yang berlangsung..nak kata pogram moulod nabi...(tak sayang mulut sungguh aku...) tidak, agaknya pogram belia kampung supaya memantapkan lagi pogram2 belia....agaknya lah...tu puas aku tanya pelanggan aku setelah puas aku disoal pelanggan luar kawasan aku..(bukan aku tamo amik perkembangan..aku kan cuti 2 ari tak duk sini)...baik punya alasan...wawawawawawa.


Kepala aku makin lama makin berat...rasanya aku dah nak demam kot...mana tidaknya seharian aku ditimpa ujan...alahai...bila tak ujan aku susah ati..bila ujan turun aku pun susah ati (dah adatnya manusia..sukar nak bersyukur...)

Sekarang nie, aku inginkan tilam king koilku..... aku dah telan pil uphamol sebijik...aku mau tido.............


3 ulasan:

Mat Gebu said...

salam puan..
Laaaa nak demam ke, adehh tiba2 saya pun rasa mata berpinau2, ngeri juga kalau demam sekarang ni...

© Elee Mardiana said...

Ayu... jaga diri baik-baik. Makan ubat. Memang betul cakap Mat. Ngeri bila demam ni. Bukan macam demam kita dulu-dulu. Akak doakan demam Ayu tu petanda Umai nak dapat adik... hik hik hik.

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

abg mat gebu: alhamdullilah dah kurang sikit..agaknya lama tak main air ujan (tu lah ari tu punyalah pening sbb ujan tak turun sekarang dok mengeluh pulak...lumrah manusia kan...)

kak elee: alhamdullilah kalau umai dapat adik...yahoo........doakan yer kak...heheheh