CITARASA RINDUAN

Tuesday, April 20, 2010

AKU TAK SELESA BERSAMANYA

Aku dah lama rasanya tak gunakan benda nie...
sejak aku kawin 8tahun yang lepas
sampai lahir si Umai..
aku tak nak gunakan lagi..

Bukannya aku tak pentingkan keselamatan..
bukannya aku tak pentingkan bahaya,
atau apa yang ada kaitan dengan benda nie...
sapa2 pun tak kan tak sayang nyawa???...

lagipun aku tahu benda nie sangatlah penting...
sangat2 bermakna......
dan selamat dipakai
lagipun memang mudah digunakan kesana kemari..

tapi,,
aku betul2 tak sesuai..
tak serasi gitu,,,,
tak selesa pun ada
menyakitkan bila aku gunakan........


bagi aku rasanya
sempit
panas

Namun, demi keselamatan aku dan keluarga
akhirnya aku rela mengunakannya
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>





(aku kena saman sebab tak pakai benda nie time menunggang motor, so kenalah pakai selalu)

6 ulasan:

nursarah said...

gunakanlah ia untuk keselamatan. ehehe

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

nursarah..............yg buat kak xguna 8thn lps..sbb area felda jer..sekarang dh kn sound p.polis...waawawawawa

Diarihatiku1976 said...

keselamatan tanggungjawab kita.

Ain said...

sama la ngan akak...

rimas jer kalau kena pakai helmet kan.....

lagi la kalau yang ada wiser kat depan tue.....

sakit kepala sbb terbatas pandangan...

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

diarihatiku..

alahai...demi keselamatan, nampaknya kena lah ayu pakai selalu....sebenarnya rimas bawa storm amik umai dr sek...

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

ain..
samalah kita, lagipah ayu berkacamata...mmg tak selesa dan sakit....................