CITARASA RINDUAN

Thursday, April 22, 2010

TIDUR KU TERGANGGU


Salam khamis kawan2, aku doakan hari ini korang semua diberikan hidayah dan mulakan pagi khamis dengan hati yang lapang...sesungguhya yang baik2 sahaja aku doakan untuk aku dan korang semua....amin

Semalam, adalah hari yang amat meletihkan, bukan aku tak nak buat entry berjela2 tapi memang stamina aku dah kurang, ala2 bateri yang tak di caj...abis kuasa...akhirnya aku amik keputusan tidor awal...agak2nya apa pendapat korang bila korang tengah syok tido akibat kepenatan tiba2 tidor korang terganggu?,,,,,,,,tentu korang rasa macam nak jer tutup mata balik, nak pejam lagi..dan lagi..

Tapi, tak dilayan, sure dia mengamuk, akhirnya aku buka juga mata....terus amik perhatian kat dia..Puas gak aku layan, dodoikan... baca buku citer lagi.............usap2 kepala dia. peluk dia...pupuk bontot dia (tu,,,dia lucah ayat tu,...).. masih juga tak bekesan......

siap aku tanya dia

"kenapa nie, tak leh tido ker?"
(time nie aku siap ramas2 tangan dan jarinya)

apa jawapan dia?

"Ibu....adik sakit perut"
(alahai...mana lah datangnya sakit perut kat umai nie...nak kata dia tak makan, aku dah suapkan.)

Masa nie, aku baru terpikir nak raba kepala dia...........alahai..anak ibu deman rupanya,terus aku amik alat suhu badan umai...bila bacaan dah dapat aku tengok, 37 darjah.. sah anak aku demam panas..(budak umur 2 tahun setengah, mana ler reti ngadu...yang dia demam,,aku pun satu...berjam2 layan dia sampai tak terpikir yang umai sedang demam...) alahai..

Nasib lah ada kool fever. aku bubuh kat dahi umai..bagi ubat bontot...itu pun jam 5 pagi baru dia dapat tidur...aku pulak..dah terkial2..dengan mata ala2 belalang...nak pi kedai kejap lagi...jangan aku tertidur dalam periuk sudahlah........

Doakan aku cergas yer........nanti aku kasi award kat korang ......(wah, siap rasuah pulak....lalallalala)

10 ulasan:

myazaraByong said...

erm..ciannya..
smoga ur son cepat sembuh..

Yatie said...

Salam Ayu, semoga Ayu di beri kekuatan dan kesabaran dlm menjaga ank yg sakit...budak demam ni kena bnyk beri perhatian....semoga ank Ayu cepat sembuh..

bell said...

Semoga akak bertenaga selalu, tak payah bagi award saya ikhlas hehehehe

Ismaliana Bt Sulaiman said...

mcmana umai pagi nie? blh pi sekolah ker?

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

myzaza:

terima kasih.,doakan umai cpt baik yer

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

salam yatie:

terima kasih yer, nasib ayu tidor awal...sekurangnya dapat ayu beri perhatian lebih kat umai

lps rawatan dr klinik, ayu tertidur keletihan dalam keter, nasib my zalie yang hantar

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

hai bell

heheheheh. terima kasih doakan kak cergas...nie pun br balik klinik..harap2...kak dapat rehat dalam 1,2 jam...mengantuk sangat..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

selamat tengahari k.lia

ayu cutikan sekolah, nasib umur dia baru 2tahun setengah..sekurangnya, tak lah wajib sangat dia ke sek

azila said...

alahai..ciannya.so dah ok ker skang ni k.ayu?

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

azila, salam tengahari..
belum lagi sihat, nie duk minta yg bukan2...kenalah turutkan,.

ps; tang pokok timun tu, jgn simbah air banyak2 nanti buahnya tak elok...bagusnya awak tanam kat tanah...nanti lagi meriah, ayu sokong usaha awak......good luck