Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Wednesday, April 14, 2010

BILA MUSANG BERJANGUT


Petang tadi, pelanggan ada kurang sikit yang datang ke kedai kami, aku pun dah tak tahu nak buat kerja apa, maklumlah para pekerja aku nie jenis yang ringan tangan...semua pekerjaan depa dah bereskan...dari aku layan menung, tenung zalie,.selain dia pandang aku, aku pandang dia, aku pi lah layan tv...buka jer channel tv 3...citer BILA MUSANG BERJANGUT... eik, macam citer dulu2...alah2 P Ramley

Wow, best gak jalan citer nie, ala2 1 malaysia tau.......pelakon pun ada gabungan lama dan baru..nama2 pelakon yang baru, aku tak berapa tau namanya..cuma pelakon lama macam Shila Rusly, kencana dewi....yang lain2 memang aku tak kenal..

Jalan citer memang aku tak tahu sangat, tapi aku cuba search kat internet...hasilnya:-

Drama yang diadaptasi daripada karya Allahyarham Tan Sri P. Ramlee berjudulMusang Berjanggut itu diberikan nafas baru dengan jalan cerita yang lebih menarik dan komedi.

Selain Sheila Rusly, pelakon lain yang turut membintangi drama berkenaan ialah Fizo Omar, Fathia, Mahmud Ali Bashah dan Zaibo.

“Selepas makin banyak muncul drama yang berunsurkan tempatan dan mistik, kita kemudiannya perlu cungkil perubahan lain.

“Justeru, JS Pictures mengambil latar cerita karya P. Ramlee pula untuk diisi dalam slot Lagenda. Sebelum ini, belum ada yang mengupaskarya P. Ramlee untuk slot itu,” jelasnya.

Komedi yang bermakna

Sebagai anak wayang, Sheila tidak senang jika ada yang berpendapat, tugas anak wayang hanya berlakon semata-mata tanpa memikirkan tugas mendidik masyarakat.

Justeru, karya Bila Musang Berjanggut ujar Sheila, akan meneruskan tradisi rumah produksinya menghasilkan drama yang sarat dengan mesej bermakna.


PS: Bagi aku okeylah,,maklumlah citer melayu, ada komedi....aku nak kasi star ler, kalau per 5, aku bagi 2....

4 ulasan:

Misshy Innz said...

cite neyh mmg lawak kot.
beshhhhh..

"abang machaaa"
huhu ;p

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

aikk... dari 5 star bg 2 jer.. kedekutnya.... hehe..

Unknown said...

innz............

kalau lawak kak nak join lah.........
suka citer2 yang happy2 gitu

Unknown said...

sis sari yusa.......

ayu baru tgk ari nie, mana tau ayu tersuka ari2 tengok citer nie, ayu up lagilah........

ops........sis, ayu dh jawab tag tu......
layan...