Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Wednesday, April 7, 2010

AMARAN TSUNAMI

SALAM, pagi nie aku bersama2 kuali dan sudip kesayanganku dok berlagu2 di dapur kedai, ada retro pop, dangdut dan kadangkalanya ada gak aku layan rock...hu3... yang penting idup mesti happy....

Sambil tu layan lah tv3 gak... yang buat aku tekejut tu, tsunami berlaku sekali lagi di SUMATERA INDONESIA, untuk kadar rekter nyer aku tak berapa dengor..........yang buat terkedu tu, sepanjang pantai barat Malaysia merasa gegarannya...oleh kerana aku Selatan, tak lah aku rasa pening ker, gegar ker, atau sewaktu dengannya..

Ekoran dari itu jam 8.15 malaysia telah mengeluarkan amaran Tsunami, pada 9.15 baru amaran di tarik balik....... lega sikit hati aku nie, bukan yer apa, risau kalau sesuatu yang buruk berlaku seperti tahun 2004 yang lepas,...

Oleh demikian, aku bersimpati dengan rakyat Indonesia yang kerap kali merasai bencana Tsunami, untuk rakyat .Malaysia, bersama2 kita berdoa untuk dijauhkan bencana tersebut...., kita satu Malaysia,seharusnya bersyukur dengan kedudukan Malaysia yang amat strategik...

untuk makluman korang sila lah lawati laman web tsunami untuk setiap perkembangan semasa...

0 ulasan: