CITARASA RINDUAN

Tuesday, April 6, 2010

MACAM-MACAM

Selamat pagi...
hari nie, emosi aku dah stabil...bila zalie dah pujuk aku...so, lega sikit...ada tempat nak ngadu. pd sapa2 yang lum kawin tu..korang kawin lah..tu nasihat berguna utk korang...bukan tempat ngadu jer, bila korang ditimpa kesusahan gerenti ada tempat ko nak luahkan dan menyettelkan(ada ke dalam kamus ayat nie) masalah..

Air dah keluar macam biasa, cuma kat kedai jer, agak slow...memandangkan guna mesin tapisan air, memang macam tu lah..bukan jer klorin yang ada..semua bakteria dari paip pun turut ada..sabor jer lah, nak buat macamana ..

Lepas jer siap masak sarapan pagi dan lauk pauk tengahari. Jam 10 setengah pagi..aku dah mula selak surat khabar...(kadangkala tak ada masa, alhamdullilah ada kesempatan nak baca gak..tak lah aku nie ketinggalan sangat hal duniawi nie) ,citer pasal anugerah berita harian, agak mengembirakan bila dato Siti yang dapat semula anugerah..memang rezeki dia..dapat pandu X-rial...syok2...best nye kalau aku jadi dia, tapi bahagia gak jadi diri aku sendiri...ada suami dan keluarga yang sempoi dan memahami.....

Uits dah lari dah apa yang aku nak kongsi ngan korang tentang berita yang ingin aku kongsi sebenarnya tentang balu Din beramboi yang ditimpa kesediahan.. selepas suaminya meninggal dunia, 3 hari selepas pemergiaan suami tercinta, rumah kesayangan dipecah masuk, mengikut berita metro tersebut...5 jam tangan kesayangan arwah dan 3 laptop yang dilarikan... namun, barang2 lain tak diambil... mengikut berita arwah baru sahaja membeli 1 set barang jemming.. mungkin pada firasat aku, pencuri tu tak larat nak angkut kot...

Keluarga arwah sebenarnya tak tahu umahnya di pecah..jiran sebelahnya yang perasan sebab nak beri makan kucing isteri arwah Din Beramboi..... malam semasa kejadian, jirannya memang ada terdengar bunyi motorsikal..tapi, tak lah terpikir yang bukan-bukan, sampai lah keesokkan harinya jirannya nampak pintu telah diumpil...

Kesimpulan dari berita tersebut bagi aku, pencuri sekarang nie dah tak kira sapa dah....artis ker, dato ker, rakyat biasa ker, semua depa nak pecah masuk...kalaulah depa nie ada perasaan simpati, tak pun pilih ler umah yang betul2 kaya ker, Ini pi masuk ke umah yang ahlinya tengah ditimpa kesediahan mcm family arwah Din beramboi,,,,,...Aku bukan sokong pencuri tapi mereka tu dah melampau..kalaulah perompak tu faham maksud aku..mesti aman Malaysia...tu pun KALAU

0 ulasan: