CITARASA RINDUAN

Wednesday, April 14, 2010

DUKUN



Pagi tadi masa aku pi jogging ngan kawan baik yang aku gelar sis ida..aku dah rasa seriau gak ... mana taknya aku lalu kawasan yang perumahannya dah kurang orang...maklumlah kawasan felda, ayah dan ibu dah menghadap Illahi, anak2 pula kerja luar...tinggal lah umah2 kosong yang tak berpenghuni..rasanya ada 2,3 umah yang kosong.....


Kami borak2 sambil berjogging, sis ida mula lah nak nakutkan aku dengan citer2 tentang umah2 kosong tu..aku apa lagi makin bertambah2 kelajuan berlari..padan muka dia kena tinggal ke belakang...yang dok citer mcm tu buat apa,,aku nie dah lah kategori lemah semangat,,.karang serik aku nak jogging area peringkat tu

Makin rancak berbual tu.........sis ida, kongsi ceiter tentang ilmu dukun....



(`simpolan yang amik ilmu salah....ala, yang main asap2 keris setiap malam jumaat, apa depa panggil malam keliwon.....`)



aku, tertarik nak dengor lebih lanjut, maaf eik, aku bab mengumpat kalau anak simpolan, suami simpolan....sorry aku tak layan... tapi, bab tuntut ilmu salah tu yang paling aku nSak tahu...bukan aku nak tuntut gak, cuma nak tahu teladan dan sempadan kisah2 penuntut ilmu2 salah nie...

ringkasan dari cerita pakcik yang menuntut ilmu tu, sekarang dah gila......katanya sebab ikutkan kena asapkan keris hanya malam jumaat, tapi pakcik tu asapkan setiap malam.......

Kalau aku yang menuntut, pasti aku tak asap2.,,,,,wawawawawa, dari aku amik ilmu asap keris nie, yang aku tak tahu apa tujuaannya, molek aku amik ilmu dari BEN ASHAARI, ada gak faedahnya, makin famous aku dalam dunia blogger, ataupun belajor masak dari ABG MAT GEBU...., tak pun belajor ilmu pysict dari ABG EQBAL



2 ulasan:

Mat Gebu said...

salam puan...Terlebih dahulu nak ucap terima kasih sebab sudi pos kan pes mee bandung tu..ok saya akan "kerja: kan dia dalam masa terdekat nihh..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

salam abg mat.....
walah,,,,,,dh sampai eik.
tak sabor nunggu entry dr abg mat.....tapi ayu cuti berblog 2,3 ari.,.ada majlis pertunangan