Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Friday, April 30, 2010

MISI BERJAYA

Alhamdullilah,berkat penghulu hari (jumaat)...aku dah dapat siapkan semua barang-barang yang hendak dibawa ke Selai - Taman Negara, selain barang2 keperluan sendiri dan family, untuk peserta turut aku sediakan awal-awal taklah pagi esok, mendatangkan masalah pada aku, nie pun dah sakit kepala.., bila tengok barang-barang dah tersusun rapi aku senyum sendiri...akhirnya siap juga apa yang aku inginkan, sekarang nie hanya menunggu En zalie nak simpan barang-barang dalam storm sahaja. Itu pun kena tunggu dia balik dari berbelanjer bahan mentah aka basah.

Untuk keperluan keluarga sendiri aku tak campurkan ke barang-barang peserta, risau juga kalau ada peserta yang anggap barang aku tu hak mereka...aku cadangkan kepada En Zalie, supaya asingkan ikut kesenangan aku, akhirnya dapat kata sepakat keputusannya:- untuk peserta aku bubuh kat boot belakang, manakala untuk keluarga aku pilih di seat belakang, sementara bilangan family aku belum ramai, mudah juga aku nak letak kat seat,..agaknya kalau tambah 4,5 orang anak jawapnya kena tukar storm ke MPV, kalau masih tak muat juga, aku minta En Zalie tukar ke mini bas jer...boleh join geng bas sekolah (wahhhh....dok tension pun masih lagi boleh buat jenaka lagi...nilah gayanya bila sedang tension.)

Nie, ada kemusykilan juga lah......, mana lah member2 blogger yang lain, semuanya pakai pi makan angin ker?, atau pi balik kampung? atau ada yang pi shopping macam kawan blogger aku tu....walau apa pun yang korang buat, aku doakan supaya semuanya selamat....mana yang tengah drive tu... hati-hati di jalanraya, mana yang masih sibuk paking barang-barang untuk balik kampung tu... moga2 semuanya dah siap dikemaskan... nanti jangan jadi macam aku, haru biru jadinya...nak harap En zalie, dia pandai susun jer lah....(tak apalah dari dia tak bantu langsung, terima kasih my hubby, ...)

Ingat lepas online, nak rehat dahulu. mana tahu dapat lelap.....bangun dengan hati yang senang, kepala pun tak sakit...lega jer.....sebab rancangan aku lepas maghrib nak blander semua bahan-bahan yang penting seperti sambal belacan, sambal kicap, bawang merah, halia, bawang putih, lepas tu nak perap ayam untuk BBQ...ada sapa2 ker yang dapat bantu aku?.................nanti aku bagi upah seposen....lalalalalal

4 ulasan:

said...

ni ada sorang blogger gebu mai melawat blog akak

hehheheh

selamat bercuti2 esok kak....

kella said...

ada aje.. blogger yang tak glamer mcm kiter ni..
ok. ok. buleh.. apa yang nak di tolong? tolong tengok la kot.. tak pun tolong baca aje.. nak tolong lain tak mampu pula.. hehehe ;p

Unknown said...

YANIE...

terima kasih jengah blog sis...tension ilang sikit ngadap kegebuan anda.................

PS cuti tak kemana?

Unknown said...

kella.....

gelak tak henti2 sis bila awak komen macam tu,...so sweet.........

TQ so much lah..sebab selalu baca entry sis, tq sayang......