CITARASA RINDUAN

Saturday, July 2, 2011

Kerana blogger Stori Mori Torkonang Juo, aku terus mencari....

Kerana blogger ini.. aku meredah pasar lambak di kawasan terdekat.,
Syukur, dapat juga ko….( nie, laksa yang blogger Amy dapat….)


Tapi, aku kurang suka laksa yang kuah ikan, yang masam2.. jadi pilihanku, adalah laksa Johor,, kuah santan.. hahahahah (lari diet aku petang tadi..), yang penting ada sambal belacan.. mujur en zalie tak jaga kedai time petang, so selamat..... huhuhu



PS: untuk 3 blogger yang ku kenali, ada pertemuan antara mereka.. semoga malam ini sangat indah untuk mereka.. dan untuk blogger yang lain.. semoga hujung minggu kalian berjalan dengan lancar… selamat berhujung minggu…
Aku?? Baru siapkan tempahan nasi ayam 60 bungkus, hantar masjid… nie pelanggan kurang ada.. so update blog dulu.. heheheh


24 ulasan:

Cheq Sue said...

Allah...akak tayang laksa ni...saya dh la termengidam, pi cari petang tadi xde jual... esok kena cari lagi nih :x

Kalamhati said...

KH pun tak suka ngat laksa penang..lebih suka laksa kuah lemak yg klantan punya..hehe

ejulz said...

waaaa.. cam sedap je laksa ni.. hehe

anymz said...

salam ayu,
akak suka semua jenis laksa.tak kira lemak ke masam ke semua akak balun..
tu dlm esbok ada lagi rempah laksa johor hj sernan.abg beli masa gi muar 2 bulan lepas..nak kena buat cepat tu sebelum masuk ramadhan..hehe

Nur-nba said...

Salam.. Wah sedap laksa ni.. Dulu Nur memang tak makan.. tapi bila dah sekali rasa baru tahu sedap..

Cik Kamoo said...

kak ayu buat saya lapaq laksa kedah jew...ish!!

Nur Hawa Mohd Zin said...

selamat hari tu mak abah dah buat laksa..heheh

Mas said...

ayu...mas pun plan nak cari laksa kat pasar tani esok...he..he..

Adinda Amy Sensei said...

waahhh....kemain semangat kak ayu nk mencari laksaaa gakk..hihi....laksa penang ke...laksa johor ke...semua sy suke kakk...hehe

ckLah said...

ckLah ngidam laksa Johor. Nak buat, malas sbb banyak sangat bahannya. Nak beli memang tak ada orang jual...Laksa Shack, mahal bebenor....tak ada pun outlet dia kat sini:D

Kak Aya said...

saya tak pernah makan laksa johor.

Areef Ibn Naim said...

salam kak,

sy pun tk baper minat laksa asam... laksa johor totap jadi pojaan, hehehe... tp sy minat gak laksam...

Asrul "iLham" Sany said...

Penulis 'hantu' datang melawat, follow n komen blog ni

;D

NadiRah said...

huarg!!!! febret nad laksa...
akak pnh rasa laksa belut??

cik pulau said...

rindu dekat laksa rimba dekat bangi belakang ukm tu.. heee~

Black_roses92 said...

kak, nasik ayam satu.. special punya. hehehe... laksa johor bkn pgl laksam ke kak??

Huszaini said...

cam best jer laksa johor nih.. lama tak makan dahh...

RaFFLeSiA MeRaH said...

salam perkenalan...sedapnyer laksa...lame betul x pekena laksa ni...terliur pulak tgk gambar tuu....hehehe...ade masa jenguk2 lah blog akak yerr...ade kain dijual disane...mekasih...

Miss Mirror said...

Hai Ayu..

Laksa? Lama dah MM tak makan. Klu diberi pilihan utk memilih, kedua2 laksa tu mmg sedap kalau ikut tekak MM ni, tp bergantung pd cuaca, klu cuaca panas2.. laksa Penang lebih menyelerakan sbb dia cair kan. Klu rasa nk lebih kenyang, laksa Johor la jawabnya.. yg penting sbb dia ada sambal belacan kan.. sedap!

azieazah said...

Kak Azie pun suka sangat laksa. Tak kira Laksa Penang, Laksa Kelantan atau Laksa Johor!

Semua suka!

“Sebut ZIZAN lagi, Azie?”

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

lamanya tak mkn laksa johor kak.uik..ada perjumpaan ngan blogger?jelesnyer.bilalah kita blh jmp kan kan?adik dah nak bersalin ni.mmg tak larat la nak ke CR

Hanim Mahali said...

sempat tu akak updated blog... bagusnyaaaa.... ^_^

kella said...

hmmm sedapnyaeeee... lama tak makan ni kak.. yang ini satu lagi yang kita tak pernah buat sendiri.. dan tak reti reti buat pun hehe

alinac lover said...

aritu yong makan laksa johor..sedap