CITARASA RINDUAN

Tuesday, July 19, 2011

Pedas... sekarang musim buah-buahan yang cantik......

Sementara nak tunggu ikan asam pedas masak… aku online sekejap…..(jangan risau, nak tahu ikan asam pedas masak atau tak, ikan2 akan timbul dipermukaan kuah)
Ku perhatikan, sekarang nie musim buah-buahan………… bukan takat durian, manggis, rambutan jer… lada dan cili padi pun kategori buah-buahan yang cantik..
Sila abaikan jari dan tanganku nan gebu!!!!



Eik, betul ker? Lada dan cili padi kategori buah-buahan, sila betulkan faktaku jika aku salah, atau kategori sayuran berbuah???.. Kepala ku ting tong........
PS: sekejap lagi nak masak telur ikan mayong, rasanya masak singgang........ En Zalie teringin nak makan.

18 ulasan:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahh cunnyer cili...kat umah bonda pun cili hijau dan merah sedang ranum.cili burung merah berapi..hik3

cik cek said...

Salam Ayu...

Yayyy..kak cek naik jet sampai dulu kat CR....he he curi masa online blog jap..rindu ngan kengkawan tapi tak cukup byk masa...bz...
Cili...emmmm...kategori sayuran berbuah la kot...tula kan...he he kak cek pun keliru...kena tanya cikgu sekolah pas ni...
Ayu ....nak sikit asam pedas....sedapnya....mkn ngan telur asin buh kicap ...WoW!...cedapnya..:)

Mommy Fara said...

Ayu,

Singgang ikan tongkol mkn dgn ulam timun lawan dgn sambal tempoyak. Mak aih!! Sedapnya!!!!!!!!!

Cheq Sue said...

tak rela... buah cili...aduishh...

azam said...

asam pedas dengan budu.....ehhh?
boleh ke?

Diana @ Melley Mey said...

akak nak asam pedas tu ler ayu.... hehehhee.... sedapnya hari nie ada asam pedas ler kat CR..

gedek! said...

Cili = sayor

zaidah said...

klu cili macam tu buat sambal lada hiris sedapkan ayu...

Mat Gebu said...

boleh buat cili jeruk nihh..

Isteri Encek Bard said...

kak singgang tu peberet saya.. siyes tak leh dengar.. klu dengar jer terngeliur.. hihihi..
suker lada besar yg kat kelantan yg kaler hijau muda tu

munna said...

aduhai cantik ye cili2 tu.... tapi munna takut pedas...

Huszaini said...

cili tu sayuran berbuah kan?! kalau serai? sayuran berubi? huhuhu

diana said...

saya suka singgang tapi tak pernah try masak..hehhehe

Niena Pengembara Ilahi said...

heheh cili ni mst la adari jenis sayur sayuran.. leok makan sayuran hijau tuuu hehehee

Niena Pengembara Ilahi said...

heheh cili ni mst la adari jenis sayur sayuran.. leok makan sayuran hijau tuuu hehehee

Daddy Ziyyad said...

baru tau ikan asam pedas kalau dah masak dia timbul! haha

tun_telani said...

nak makan durian!!!!!!
abah tun ckp kt kg byk durian kt kebun. harap2 blk raya nnti ada lg durian..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam ayu...
tengok cili tu.. teringat2 kenangan masa membantu arwah ayah di kebun cilinya... setiap seorang akan bawak satu baldi & akan petik cili merah setiap batas.. bila penuh baldi.. tuang dalam guni.. gitulah rutin kami bila time cuti sekolah.. wajib tolong mak & ayah dikebun..