CITARASA RINDUAN

Tuesday, July 26, 2011

Nak cari bunga...Nak cari bunga..........

Assalamualaikum,
Selamat pagi selasa sahabatku……
Hari nie tamo tayang makanan, sebab aku berazam nak kurangkan nafsuku terhadap makanan.. bahaya oooo…. Aku nie, kalau tak kawal nafsuku nan satu sure, badanku cepat naik…. Termegah2 nak memasak, karang lambat lauk pauk ku masak..
Jadi, sarapan hanya minum susu Anlene dan makan buah-buahan sahaja…
*********************
Sekejap lagi, MIL (mak mertua) ajak cari pokok dan bunga….
Sejak-sejak MIL dan ada geng… MIL semakin minat nak menghiaskan halaman rumah dengan tanaman…
Aku ikut jer, kalau MIL minta cari tanah gambut, cari baja.. pasu… Aku okey jer… (menantu mithali katakan,… heheheheheh)
Kalau MIL minta alihkan pasu, alihkan pokok…. Ikut jugak……………. Bukan apa2.. selain aku rasa makin bertenga.. sekurangnya.. rumahku makin cantik… hehehehhe

PS: lepas nie nak ajak MIL cari bunga palsu pulak, nak hiaskan ruang tamu… mana tau, geng2 blogger nak beraya ke rumah.. (kali nie kena gelak besor.. hahahhahah)

26 ulasan:

Kakzakie said...

Hias secantik boleh. Rumah felda kan besar-besar... Mana tahu kakak blogger pertama sampai rumah Ayu raya ini...:)

JunAina said...

mak mertua itu umpama mak sendiri...kalau kita ikhlas insyaallah ada balasan baik untuk kita...

ermmm...teringin nak beraya rumah ayu, boleh kenal2...

Gee® said...

yes!! nanti beli bunga orkid lebih sikit yer...pos kat k.gee yer...

Mas said...

hmm...baguss...mak mertua pun dah macam mak sendiri kan...
elok la mak mertua ayu dah ada hobi baru...
sekurang2nya dia tak boring sangat...
mak dan mak mertua mas pun suka tanam bunga ngan pokok sayur tau..
suka mas tengok..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahh cr bunga la pulak?klu dekat dah lama adik smpi kak.

Amy Syaquena said...

wah akak pun nak cari bunga ye , amy dah borong last week kat rantau panjang..borong je gubahnya belum lagi hehe..

Citarasa Rinduan said...

kakzakie--
wah!! kak sampai dulu, rasanya kak kena sampai ke rumah ayu 1 syawal nie.. heheheh..
ku tunggu

junaina--
alhamdullilah, sejak bergelar suri dgn en zalie selama hampir 8 tahun... MIL dan arwah FIL adalah kedua ibubapa ayu juga....
aina, jom... gather2... ayu sentiasa open houses kat semua sahabat....
Ajak kak AA ya...

kak Gee--
bunga orkid ya?? wah!! thanks you.. dlm pertimbangan nie.. hehehhehe.. kak thanks beri cdgnn
pos??
hahahhaha.... layu sudah!

Mas--
alhamdullilah..
sejak mak ada teman hampir 1 bulan lebih nie.. dia minta tanam pokok.. tapi hanya bagi arahan... MIl tak berapa sihat kaki kanannya.
kalau mas nak tau.. gambar2 ww... awal2 dulu itu laman rumah Ibu ayu..dia suka tanam pokok dan bunga..
ayu suka snap pic...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

pandai dia amik hati mak mentua..rumah kat felda mmg cantik-cantik lamannya sy tgk..ayu raya ni jemputla singgah rumah..:)

Fyqa said...

wahh nnti msty btmbah cantek kan kak.

Citarasa Rinduan said...

lydia--
jom................
temankan...
kak ayu tunggu en zalie ambil ayam, dlm jam 11 baru gerak.. heheheh

amy--
bestnya..
sure cantik2....
dik.. nanti bila dh gubah syer enrty ya

rina--
kitalah menantu, kitalah hantu.. hehehheh.. sorang jer...
Insyallah...
ada jodoh kita bertemu

Citarasa Rinduan said...

fyqa--
heheeheh.. Insyallah...
nie dlm proses mengubah kedudukan pasu..
nak cari tanah kot..

Along Maklong said...

fuyoo.. ayu ni menantu mithali rupanya.. bagus2.. teruskan pasti mak mentua sayang ni.. hehe
maklong pun suka bunga tapi tak ada ruang nak bubuh pokok bunga banyak2.. sikit2 adalah..

bujal X said...

tolong belikan bunga api~~stok raya nanti~haha~~

makdara TERdiva said...

saya pun baru berangan nak cari bunga palsu utk raya ni..hehe

zaidah said...

semakin cantiklah rumah ayu nanti....bunga dilaman banyak bunga palsu pun ade...

cik cek said...

Ayu....Kak cek dtg bawak Sambal tempoyak ni...meh2 makan sesama..diet ke...ala mkn sikit je...rugi tak makan tau...:)

nak beli bunga...nak beli pasu....hu hu hu...sensitip tau...kak cek alergic tak leh pegang pokok bunga idup...nanti pokok mati kering...rumah org lawo je bykkkkk pokok bunga...kat rumah kak cek sudut laman yg paling kak cek tak suka tengok...sebab pokok tu sume hidup segan mati tak mau....
Nak tanya petua ngan Ayu lagi ni...camana nak tanam pokok bunga supaya hidup subur je...hijau mata memandang....

p/s...Ayu kalau dtg rumah kak cek mesti gelak tgk pokok2 bunga kat rumah kak cek...ni pokok bunga ke ..pokok kering...he he he...

kakcik said...

Nanti kalau ada rezeki, kakcik nak beraya kat rumah Ayu. :)

cucu umie said...

wah dah siap2 kemas rumah lh sis..awl tu..hehe btw, ayie rase before puasa nie nk pi tmpat sis ah..incya-Allah kalo berlapangn..

Mommy Fara said...

Saya pun nak cari pokok hijaulah.Rumah saya seakan kering kontang. Tak best!

sarah-najwan said...

beli bunga byk2 ayu..bg hias cantik2 rumah..nati akak dtg beraya..hehee

Adzriel @ Liza AB said...

kak liza ni bab menyiram le agak selalu lupa. cantiklah laman nanti..

Dearie Pearls said...

hi kak..
dik pun suka jalan2 nengok bunga. rasa best je mata memandang. dalam bilik ader pokok yang hidup dlm air tu. so setakat ni jaga pokok tu je. hehehe..

Mamamya said...

bestnya dapat tanam pokok bunga byk2 kan...akak ni pokok bunga ada 3 pasu jer ayu...en.suami kata x yah tanam byk2 nnti nak pindah ssh....redha je lah....

CT NoArIzAh ArIs said...

Wah ayu dh sama hobi dgn sy dah tapi sejak akhir2 ni kurang sikit perhatian pada bunga2 tu sibuk sgt .....nk membeli yg baru pun rasa malas takut tak terjaga yg ada ni pun dh lama x letak baja.

ieda said...

ayu minat bertanam bunga x perlah kan .. mcm ieda nie huhuh xpandai + malas ayu .. huhuhuh sooo memang x pandai bab2 mencantikkan halaman umah nie ..
klau ada geng x tahulah kan .. mungkin jugak :))

NadiRah said...

kalau UTM blogger nak g beraya kat umah kak ayu leh???
hehhehe...

ha!!!
kali ni nad lak tayang makanan...

http://dirahpunyerblog.blogspot.com/2011/07/panas-terik-dapat-air-batu-campur.html