CITARASA RINDUAN

Thursday, July 7, 2011

Khamis 7/7 aku kesibukan

Assalamualaikum,

Selamat pagi khamis sahabatku semua.. hari ini aku terlalu sibuk, walau tarikh cantik 7/7 (rasanya yang gemar bermain nombor tentu suka nombor nie).,

Ku baru menyediakan menu lauk pauk tengahari.. seperti biasa.. jogging pagiku di citarasa rinduan.. selain bersilat dengan periuk dan kuali.. main mata dengan senduk dan sudip.. hehehheh

Sekarang nie nak ambil kesempatan untuk berkongsi ceritaku

1.       MIL akan ke pakar mata semula (En, zalie yang akan hantar, check up biasa atas operation lazer matanya tempohari) temujanji dalam jam 9.30 pagi..

2.       Dalam jam 11.30 pagi – setiap pagi khamis aku akan sibuk audit barang-barang bahan kering.. sebab dalam jam 2 petang lori dari pasar akan hantar barang,memerlukan tenaga yang banyak sebab nak check barang bukan kerja yang mudah

3.       Ada tempahan nasi ayam dan mee goreng dari pelanggan pada jam 6.30 petang.. kenduri doa selamat, tak banyak hanya hantar ke masjid sahaja


Tadi, nak syer dengan korang gambar  telur ikan sembilang.. tapi kamera buat hal.. pada pendapat ku, sekarang sedang musim ikan bertelur.. selain ikan mayong, ikan sembilang.. dalam perut ikan tenggiri pun ada telur… penggemar telur ikan.. cepat-cepat terjah pasar.. mana tau.. ada rezeki kalian..

PS: sekali lagi maaf dipinta.. ku tak dapat nak BW mahupun nak balas komen kalian.. Maaf ya kawan-kawan…..
SELAMAT HARI PENEROKA!!! khas untuk sahabatku yang sama2 bergelar anak peneroka atau menantu peneroka..!!!

22 ulasan:

kakcik said...
This comment has been removed by the author.
kakcik said...

Selamat menguruskan kehidupan, Ayu. Semoga semuanya berjalan dengan lancar. :)

Bagi kakcik :

7/7 - hari lahir Angah
- cukai jalan kereta tamat tempoh (dah perbaharui semalam)

bersama kak Es said...

bersilat sakan ayu hari ni...

selamat semuanya ya !!

p/s: nak pi cari telur ikan kat pasar kejap... ayu nihhh buatkan kak es mengidam okeh. harap LM tak tergoda tau

chikadakbiru said...

salam kak ayu...

1st tgk ikan mayong...mungkin blah2 utara nih nama ikan tuh nama lain kot..besaq naa teloq dia.

akak..saya dh balas komen pasal biskut strawberi tuh ...tq sudi komen..

Mak Su said...

maksu cuma kenal telur ikan tenggiri jer. dengan telur ayam :)

ayu, majalah ana muslim.

tapi itulah, hadiahnya cenonet jer... huhuhu

norhidana said...

selamat membizikan diri yek kak...
tp jgn lupe rehat tau,... ikan sume baru pas mengawan ek kak hehehe

alahai bestnyer kalu dpt mkn telur ikan mayong ke ikan duri kn kak... besar2 gitu alahai2...

missbby said...

selamat menjalankan tugas ayu..hari ni 7/7 sebenarnya hari lahir arwah mak mertua saya, tapi dia dah 71 hari tinggalkan kami..:(

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam sis.

wahh busy hari ni ye.jg kesihatan tau.musim ikan bertelur ye?esok nak gi pasar la cr telur ikan.tp...adik akak ni fobia ngan pasar.zaman kanak2 je pernah gi pasar.dah kawen laling yg gi...nak cr telur ikan..lalalala..gulai lomak pun sodap kan kak?

murah rezeki akak hr ni..syukurlah.

nur said...

SALAM KAK AYU.. FAHAM FAHAM.. KADANG MASA KAK AYU BUSY NUR DTG SINI.. MASA KAK AYU FREE KAK AYU LAK BERTANDANG SANA KAN.. HEHE..


ALL IN ONE

JOM TENGOK GAMBAR BEST!!
JOM KE: ALL IN ONE

NadiRah said...

MIL tu sape kak???

wahida said...

selamat bekerja Ayu....


ko buat n3 pasal telur ikan mayong semlm, terus buat aku tak keruan semalaman ko....ko kejammmm!!!

Mommy Fara said...

Selamat bekerja!

BW kendian-kendian pun tak apa...

Err, emailkan semangkuk asam pedas pekat johor ke sini boleh?

sarah-najwan said...

bizinya ayu...
setel dulu keje tu
pasni bole bw..

Daddy Ziyyad said...

Bizinya...:)

Takpa lah..rezeki tu

diana said...

sibuk= masyukkk!!
hehehhe

munna said...

SIBUKNYA AYU... TAKPE LAH ITU REZEKI KAN...

SELAMAT HARI PENEROKA JUGA BUAT AYU...

siti murni said...

Ayu, kat sini Hari Warisan! Kami cuti...

kesian Ayu sibuk..tapi tak apa...rezeki tuu...:)

telur ikan buat goreng saja pun sedap....

cik pulau said...

takpe kak.. sy paham je..
busy bebenor akak yer..
take care yer kak..^^,

Mas said...

cayok...cayok ..ayu..
moga ari ni berlalu seperti yang dirancangkan..

Bionic women said...

saya kagum pada org yg handle restoran ni sebab saya tahu sukarnya..ayah n mak saya memang berrestoran, dan adik beradik mak saya majoriti ada restoran...macam bisnes keluarga ler..
sian tgk mak ngan abah..kekadang tu terkjar2 jugak

norinaomar said...

semalam beli 3kg ikan sembilang,akak yang siang ikan tu tengah dok asingkan telur dia,nak mintak sega pulak

http://noipunyablog.blogspot.com/2011/07/tips-menabung-3-akaun-keluarga-aka.html

pCL [p@kcikLie] said...

kegemaranku itu telur ikan..emmm lama dah tak kena kari mamak.