CITARASA RINDUAN

Saturday, July 30, 2011

Balik kampung atau Berniaga?

Assalamualaikum,
Selamat berhujung minggu sahabatku..
Kalian dah lunch ker?
Hari ini, ku terima rezeki dari pelanggan, keropok lekor atau ku tiak losong sebab kecil-kecil dan pendek2…


Durian belakang rumah dah banyak yang gugur.. pening kepala bila gugur.. tersangatlah banyak.. jawapan paling elok, sedekah pada jiran sebelah kedai…


En zalie ajak esok cuti pulang ke kampung…………… wah!! Adakah molek ku terima pelawaan suami ku itu??
Dalam hati memang tersangat rindu pada Ibu, tapi.. mengenangkan hanya boleh balik kampung tanpa bermalam.. macam tak perlu jer… heheheh, lainlah bersahur dikampung.. sure aku mau..
 PS: korang boleh bantu aku kan?, agak2 apa yang terbaik untukku? balik atau niaga macam biasa...

18 ulasan:

Mas said...

ayu...walaupun sekadar menjenguk sekejap jerk..
rasanya klu mas, nak....
sebab akan terubat rindu dihati..
dari tak balik kan....

pssttt...nasib baik mas kat subang..
klu tak..mesti dapat durian dari ayu...he..he..

bersama kak Es said...

duriannnn lagii!!!! nakkkkkkk !!!

balik kampung dapat bersahur bersama sangat seronok kannnn .. :D

cucu umie said...

kak ayu balik lah rumah..walopon sekitika..bg sedikit senyuman bt umi akak..incya-Allah grenty sis akan rasa bhagia shje..huh pendapat ayie lh.. sedikit ciuman sripada anak bt ibunya amatlh bhagia..

tun_telani said...

tun kat kampung niii... bessssttttttt... saje goda akak suruh balik kampung. hihi...
ps: nape x bermalam?

Bionic women said...

balik ler ayu..sekurangnya dpat rehat sebentar..bestnya durian ayu,,,nak skit...sos pencicah kat rumah ni pun dah abis ni, kena balik kelantan nih

Yana Shaiful said...

Salam K.Ayu..

blk kejap pun xpe kak..yg penting dpt jmpa ibu tercinta hehe..

nnt antar durian 4 bijik kat umah yana ek hehee

Sunah Sakura said...

balik, balik, balik!!!

Bigdaddyz said...

baliklah sekejap nanti merajuk org tua tu...:)

LinRosly said...

Assalamualaikum Ayu...

Baliklah Sekejap Utk Melepaskan Rindu Di Hati...Lepas Tu Boleh Teruskan Berniaga...

Lebih2 Lagi Suami Yg Ajak...Kena Turutkan Tu...Hehehe...Maaf Jg Mare...

jeBateja said...

Kak...DURIAN tu pas ke sini kak....ahakz...nak buat PENGAT ...ahakz

nyanyisunyi said...

ayu syg..rasanya dah lama tk balik kan? eluklah balik walau sekejap..manalah tahu dgn balik jenguk tenguk muka mak nanti rezeki di bulan Ramadhan ni dilipat gandakan...

ps..bak sebiji dua durian tu ..:)

Yanie said...

Balik la walaupun sekejap.... Better dr org yg jauh nie....

Durian!!!! Nak!!!! Org yg dlm gambar tue mcm ler mkn durian.... Kite kt cnie slalu beli durian kt JJ jer... Huhuhu

jeBateja said...

KAK AYU...permintaan sudah di TUNAI kan....ahakz....MEE BANDUNG pLZ.....ahakz

Wanita Mutalib said...

balik kampungggg :p

Rtp Farra Arisha said...

nikmatnya makan durian. ;)))
selamat berpuasa akak :)

eiela said...

balik kampung je kak.

insan_marhaen said...

Kalau rindu pada emak, maknanya lebih baik ziarah beliau. Esok belum tentu milik kita....

Mommy Fara said...

Tak apa. Pergi balik pun ok gak. Hilang rindu kat org tua. Tapi, tu la...letihkan? Hehehehehe...
Wow! Durian! Masih lagi? Rezeki tu!