CITARASA RINDUAN

Tuesday, July 19, 2011

Tak ada air... Tak ada air..........

Fuh!!
Masalah air baru selesai…
Jam 10 tadi, air baru keluar…
Punyalah tinggi nilai air pada aku hari ini… bergetar rasanya……
Sekarang nie, nak kemas kedai……… banyak kerja yang perlu ku lakukan…….. pinggan mangkuk berlonggok. Ditambah.. bila seluruh kawasan felda berdekatan pun ada masalah yang sama… tak ada air..
Maka, dapur mereka adalah kedai makan yang berdekatan…
Buat blogger yang ada tanya tentang gangguan air tu... bukan takat kedaiku jer.. rumah dan seluruh kampung tak ada air...
PS: badan agak penat.. ada sesiapa boleh bagi tips agar aku kembali bersemangat esok pagi??

15 ulasan:

cik cek said...

Aduh! boleh pengsan kak cek kalau tak ada air ni...mana taknya...sume benda pun nak guna air...boleh bayangkan bila tak de air nak uruskan kedai makan...fuhhh! semput dibuatnya....

Siap sume keje...rehat cukup2...lapang2kan fikiran..tido ....:)
memang pening dan penat bila tak de air....

AZLINA said...

Assalamualaikum Ayu..Suratan atau kebetulan ke ni? Tempat akak pun xde air, ni baru nak keluar sikit2, tu pun mcm nak x nak je..geram & nyampah betul la...:)

H.J said...

boleh dah tu nak mandi puas2...haha

Niena Pengembara Ilahi said...

isk... rela takde karen dari takde air

sarah-najwan said...

adoii..baik xde karen dr air..camne nk mandiii..huhu

rendam kaki dlm besen..buh minyak aromaterapi..mandi air suam2..senaman sket..ala2 joget..hehe..
maklum la skrg ni..akak mabuk zumba..hehe

Dearie Pearls said...

jom tido kak. moga esok akan lebih bersemangat.

kat rumah pun xde air. payahnyeeeeer...

azieazah said...

Selesai kerja, bersihkan badan supaya segar. Tidor awal dan sematkan dalam fikiran dgn perkara positif. Ingat bahawa apa yang terjadi hari ini hanyalah secebis pengalaman dan asam garam hidup. Bukan suatu masalah yg menyusahkan.

Be positif!

insan_marhaen said...

Pada IM, biar tak ada air sehari jangan takde karen.

Takde air boleh mandi kat masjid ke, minum kat kedai. tapi kalau takde karen, mau berasap badan...

LiFe KaMi said...

selamat le sehari je takde air kalau 10 hari ,jenuh nak kena cedok air sungai..hehe
sabar je ler..

jeBateja said...

Alhandulillah kak....ada air akhirnya....baru 5 6 jam kak erk....kalau 5 6 minggu....maw kurus akak ku ini.....ahakz.....ahakz

eelobor said...

takde elektrik boleh tahan lagi,tapi bila x de air, memang agak menyusahkan sket. kesian sama itu orang....ada sket bauuuuu

logorithm said...

Memang tersiksa kalau tak der air. Tak der api still ok lagi...

I ambik Proviton tiap-tipa pagi sebelum gi kerja. I rasa lebih bertenaga.


Terbaru dari Logokoko:

[13PG] Kemalangan ngeri di tapak binaan

cik pulau said...

sy kalau takde air.. terjun sungai je..
hahaha

Mommy Fara said...

cabaran org berniaga makan kan? sy selalu terpk kan hal nie. klu takde air, mcm ne restoran dan kedai mkn? huhuhuhuhu....

Panglima Muda said...

kami dah masuk 2 hari tak ada air... paip pecah oiii