Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Saturday, July 23, 2011

Masam pulak.........

Dah berulang kali ku nasihatkan..
Dah berulang kali ku katakan..
Cuci, cuci…. Lepas guna cuci, sebelum guna cuci…
Inilah akibatnya kalau tak dengar kata… hujung-hujung pelanggan tak cari pekerja, mesti onwer yang diburunya………
Sekali lagi ku ingin katakan… biarlah kalau kau rasa nak kerja lama di sini…
Tolong!!! Cuci peralatan mesin fresh buah-buahan……. Pelanggan complain fresh corrot masam……

PS: kalau order carrot, rasanya masam… Tentu korang pun marah kan??

23 ulasan:

Hafizin Jamil said...

ye2..mesti marah..haha..pekerja wak kerja sambil lewa la tu.haha

Unknown said...

Ubi--
kak mmg tengah cadang2 nak buang jer pekerja nan satu nie...
dah 6 bulan kerja macam semalam baru masuk..
tensionnya

Unknown said...

Salam ayu..umai dah sihat ke...kak ida doakan umai dah sihat betul..

ni kes sama dgn kak ida aritu ..dpt tauke mcm ayu ok lah, alhamdulillah, perihatin hal2 mcmni..

...ni beli sup sayur berkulat dan layak campak dlm tong sampah je..tauke kedai lngsung tk pantau kt dapur...tukang masak lak main masak je tnpa kira sayur tu dah berkulat...kak ida dah call tauke tu ckp eluk2..lain kali jadi lagi tak tahu lah...berniaga biar ikhlas, nnati dpt rezeki tk halal pulak sbb naiyakan pelanggan...kan ayu...

Kalamhati said...

huhu buat naya kt ayu lagu tu..huhu

Unknown said...

kak ida--
wasalam...
alhadullilah.. umai dah berselera makan.....
terima kasih atas doa kak dan teman2...

ayu nie jenis prihatin sikit.. mmg pantang kalau pelanggan complain, ayu akan cari punca..

takkan pagi tadi beli carrots 1 kotak dah rosak, walhal simpan dalam peti ais kan??

nampak sangat kelemahan pada pekerja ayu tu.. tak PEKA..

Unknown said...

kalamhati--
ayu kan.. tunggu 1 minggu jer nie...
sebab bulan posa ayu tak niaga....
ayu nak bincang baik2...


minta dia cari kerja kat tempat lain jerlah!!

tim_fs said...

btul jugak..kalau customer marah..nnti dia tak nak dtg lagi kan..

Nur-nba said...

Salam. Thanks Ayu sebab rajin beri komen kat blog Kak Nur.

Tentang pekerja tu, kalau dah ditegur berkali2 tapi tak dengar kata, susahlah macam tuan punya kedai. Ayu kena la ambil tindakan cepat sebab pelanggan dah mula berbunyi. Siapa tak melenting, kalau dapat air buah yg masam.

Umai dah sihat? Moga dia cepat sembuh.. Sekarang ni memang musim demam.

Unknown said...

mama tims--
itulah kan....
pelanggan tu.. kena jaga betul2

kak nur--
Wsalam kak.......
berblog paling best bila dapat berkongsi apa jua cerita kawan2..
suka sangat2 bekawan dengan sahabat yang sama2 beri respon..
itulah sahabat yang istimewa kan??

itulah, tadi pagi.. ayu sound lagi sebab dia letak sayuran yang belum disiang di lantai

angin juga ayu!!!!
makanan di buat mcm tu...

rasanya dia ada masalah dgn kebersihan diri lah...

PS; tentang umai.... syukur.. semuanya beransur pulih....terima kasih atas doamu

diana--
ayu mmg dah pasang niat.. dia kena berhentikan juga sblm bulan puasa

ibuintan said...

syukur Umai dah bertambah sihat

iyala.. kalau akak yang kena mesti la marah, komplen mesti sebab tak puas hati

Ayu mesti tegur pekerja ayu tu seblm bisnes Ayu dirosakkannya

nur said...

Slm kak Ayu..
Ini kali keberapa dia pubye kesalahan?.. Kalau dah berkali kali elok diterminate kan aje..

Umai kurang sihat? Maaf lama x menjengah. Dititipkan doa agar kak sekeluarga sihat hendaknya ( chewah macam tulis surat pulak..)

Cheq Sue said...

ayu...kalau dah jadik camtu cakap aje ngan dia bebaik...nampak sgt la keje gitu2 aje xde etika langsung

ZaraZueyin said...

betul tu kak ayu
kalau customer sakit perut, owner yg dipersalahkan nnti...becareful

Lydia Miza said...

salamkak ayu syg...maaf lama tak singgah adik dah 2 hari demam.

sis,huhu...kalau saya mmg angin gak ni.sabar ye,pekerja mmg kena peka benda2 camni.akhirnya majikan juga yg kena.nama kedai gak dpt nama buruk.teruk la mereka ni.

Unknown said...

akaka yg lebih tahu pasal dia..mungkin kalo buang akan lebih baik untuk kedai akak..okay kot..

IMANSHAH said...

memang marah..grrrr

insan marhaen said...

IM selalunya order ali cafe tarik. tapi yang sampai.. nescafe tarik.

IM garu kepala jer...

logorithm said...

Itulah masalahnya bila mentaliti pekerja memikirkan bahawa bukan dia yang akan makan/minum benda tuh, so, who cares?


Terbaru dari Logokoko:

[U] Logo baru untuk Ben Ashaari!

[13PG] Kemalangan ngeri di tapak binaan

[13SX] Makcik bertudung labuh KENTUT dalam lift!

Mas said...

klu mas pun mas angin...
kene ingatkan selalu lak kan...

Cik Pulau said...

selera pelanggan kena jaga..
huhu.^^,

jeBateja said...

fuyooo...kalau tak cuci masam ke...?...baru taw....

kirim salam UMAI yg nakal tu yea....ahakz....akak kata kami sama2 nakai kan...kan....ahakz

ejaescobart said...

bagus ada tokey kedai cam Ayu..

kalau yang jenis tunggu kat kaunter je tu yang payah tu.. satu hapa tak tau apa berlaku kat dapur..

pernah ke kedai makan time tengah hari.. memang haus gile.. oder air pun yg mudah dibuat.. air kosong dgn air asam yg dalam botol tu...

jenuh tunggu.. air tak datang jugak... jenuh lambai tak datang... sudah nye bila dah kena sound sampai satu kedai dengar baru la air sampai..

heran tah apa yg dikelebeknya kat dapur tu tak tau la..



opss.. sori komen dah ngalahkan entry pulak...


ampunn!!!!!

Nur-nba said...

Sama2 Ayu.. Akak pun seronok dapat bertukar2 cerita dengan rakan2 maya. Tentu lapang hati seorang ibu bila anak dah kembali sihat.

Agaknya Ayu kena kaunselingkan pekerja tu dan beri nasihat secara baik. Jika masih sama, elok sahaja diganti dengan orang lain. Payah juga kalau dapat orang yang tak nak berubah untuk kebaikan. Nanti kita yang terima akibatnya.