CITARASA RINDUAN

Tuesday, July 19, 2011

Telur Ikan Mayong masak singgang kuning..

Siap akhirnya singgang telur ikan mayong untuk en zalie…
Mulanya, takut gak nak bagi dia makan.. tapi mengenangkan di teringin………. Aku masak  jerlah..
Beli RM 45, itu yang mentah………. Sedikit ku beri pada anak jiran yang sedang mengandung…. Kesian gak kalau orang mengidam nie…
PS: nak ambil umai sekolah… senang2 aku merempit ke blog korang ya..


28 ulasan:

Sari Yusa Ibrahim said...

ya Allah, akak ngandung gak, utk akak tak da ke... habislah air liur meleleh jer karang, adesh!!!

LinRosly said...

Assalaualaikum Ayu...


Sedapppnya Telur Ikan Mayong...Tapi Kat Segamat Ni Susah Nak Dapat...

gadisBunga said...

nasib baik saya tak ngandung. hihihi~

Sharifah Nadzarah said...

aduhhh..telah air liur je lah kt kat sini...

deqma129 said...

gayanya mcm sedap..tpi saya tak pernah makan telur ikan nie... singgah kejap ye. i follow..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

nasib baik akak tak ngandung ayu... tapi tak tau pesal per yg akak tiba2 rasa mcm ngidam telur ikan mayong sejak2 ayu dok tayang... hehehe...

Kakzakie said...

Moga Cik Abang Ayu seleralah makan hari ini...

Daddy Ziyyad said...

Ayu jual ke lauk telur ikan mayong kat kedai? Teringin nak makan la

blog-tips-kurus said...

oh cedapnyeeee!! naseb baek baru makan nasi ni. pos la sini kak... :-)

zaidah said...

alahai ayu...sedapnyer...

cik cek said...

Ayu...kak cek dtg nak makan ni....wah! berasap2 lagi...cedapnya....:)

p/s...Ayu nanti amik award kat blog akak ek...tq..:)

miloais said...

banyak kali jumpa perkataan ikan mayong
iols tak penah makan rasanya ikan ni
ke.. kat tempat iols sebutnya lain????

Yan said...

hadoiiii...sedapnya ayuuuuu....

Cik Ecah said...

k.ayu..lapooooo

kalo ecah ngidam blh la yea nak sikit hahahah ;p

Niena Pengembara Ilahi said...

eh.. singgang camni ea? hehehe tatau plak ^^
ikan mayong ni camne?

Niena Pengembara Ilahi said...

eh.. singgang camni ea? hehehe tatau plak ^^
ikan mayong ni camne?

Papa Mifz said...

masak singgang belah2 sano warna nye macam masak lemak yer...

mama tims said...

sedap tu..bila la dpt mkn kat kdai ayu ni..

Panglima Muda said...

saya suka membeli ikan mayong ni, telor ikan memang sedap dimakan tetapi kena enguk dulu siapa yang masak

Mommy Fara said...

Sy nak rasalah telur ikan mayong nie. Paling suka bila Ayu ada pnh bt entri asam pedas telur ikan mayong.

bujal X said...

akak saje buat saya sedih~~saya sampai sekarang tak dapat lagi kak~~

siti murni said...

telur ikan ni banyak kolestrol tak Ayu..?nampak sedap...tapi tak berapa pandai makan telur ikan...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

masih lum pernah rasa lg telur ikan mayong ni..huhu

CuteOven said...

kat mane ayu beli... sedapnye... kite mkn telor aje dagingnye tak...

Along Maklong said...

salam ayu..
maklong pun nak tanya jugak..
belah johor masak singgangnya memang macam ni ke..? resipi plis..

Mas said...

perrhhh...terliur wehhhh...
sedapp tu...

Mamamya said...

ayuuuuuuuuuu....beli kat mana telo ikan mayong ni....sedapnya....akak suka sgt2!!!

geraugebang said...

Akkaaaaakkk ngidammmmm.
walaupun tak mengandung mana nak dapat ni...selalu dapat ikan mayong yang tak mengandung jer...mana nak ada telur?