CITARASA RINDUAN

Sunday, July 17, 2011

Alhamdullilah,ku bersemangat kembali.... Terima Kasih sahabat!

Alhamdullilah siap juga ku memasak menu tengahari hari ini, terima kasih para sahabat yang sentiasa memberi semangat kepadaku.. kadangakala bila menerima nasihat dan pendapat dari sahabat.. ku akui aku semakin bersemangat untuk menguruskan sesuatu perkerjaan..
Pelanggan hari ini pun ramai, ingatkan kurang sebab khuatir ramai yang berpuasa nisfu syaaban… alhamdullilah.. sekurangnya ini rezeki kami


Ku tinggalkan kalian dengan menu yang dah lama tak kubuat, sebab memang sukar nak jumpa buah mangga/pelam muda…… KERABU MANGGA..
Nak resepi? Isnyallah.. jika berkesempatan pulang dari rewang tengahari nanti… dan ku ada keizinan masa.. ku akan berkongsi resepi dengan kalian….

PS: tadi, ada satu family yang minta makan hidang, menu nasi campur… ikan mayong dan kerabu mangga, hairan tu.. masa aku sediakan kerabu mangga.. tak lah tekakku terliur.. sekarang!! Aduh… lambatnya nak maghrib….



19 ulasan:

missbby said...

alaaa..sedap nyaaa kerabu mangga..mmg saya terliur ni..

pena rozie said...

Sedapnyer Kerabu mangga...

nyanyisunyi said...

adui ayu.....akak mng suka bangat kerabu mangga ni..nanti bg resepi tau...kalau dekat boleh lah akak g tapau kt kedai ayu...

H.J said...

kerabu memang sihat..nk buang air pom lancar je..

tun_telani said...

bagusnyer puasa lg. tun x puasa arini, sbb nnti ada tetamu nk dtg..

sarah-najwan said...

itulah guna blog..bole kita luahkan rasa dan otomatik kwn2 akn membantu setakat mampu..

akak like kerabu mangga..kalu akak dpt mangga muda..terus racik2 halus..tumbuk ngan cili padi ngan ikan kembung bakar..adoiiiii..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kan adik dah ckp...akak memang bersemangat orangnya.sayanggggggggggggg akak.


jgn lupa simpan sket kerabu mangga tu kak ayu.nnt habis dijual tuannya tak merasa pula.

cik pulau said...

sy suka tang mangga tu je..
yang lain2 tak suka..
aci tak kak camtu..heheh

suri solehah said...

sedapnya ayu kerabu mangga tu,,,terliur.

Nur-nba said...

Wah.. terliur bila melihat kerabu mangga tu.. Memang Ayu ramai sangat rakan2 siber yg sudi bantu dan bagi semangat.

azieazah said...

Kerabu mangga? aduhhhhh AYU niiii jahhhaaatttt tauuuu...

Kak Azie tingin tau sangat suka ini Kerabu Mangga!

Kak Azie suka bubuh kacang tanah banyak-banyak, pastu makan kerabu buat ratah jer!

Kalamhati said...

waduss!posa2 ni tgk kerabu mangga..tergoda jiwaaa..hehe

mcm tu la, ayu mmg wanita bersemangat waja..=)

Sis-Lin said...

aiii bila la nak makan hidang kat tmpt Ayu nie....huhuhuhu

Kengkawan said...

kerabu mangga!!!!!!!!!!!!!
ada lagi kak?

bersama kak Es said...

sekarang jugak nak pi cari kerabu manggaaa!!
ayu niiii

LinRosly said...

Assalamualaikum Ayu...

Bila Agaknya Kak Lin Dapat Makan Di Restoran Ayu Ni Yer...Pastinya Sedap!

jeBateja said...

Nak kerabu MANGGA...nak kerabu MANGGA....kak...bg le resepi.....ahakz....pas tu TAG kita taw....ahakz....BLOG leh TAG ke...?...ahakz

insan_marhaen said...

Kalau CR ada kat-kat sini, tentu IM bawak Ayu pi makan.

Ayu pun dah mengidam sekarang ni ha..ha..

ma'chiks said...

salam, bila makan mesti bunyi kraappp, kruuup, krap , kruupp,adusss sedapnya.kena buat jugak ni.tq