CITARASA RINDUAN

Tuesday, July 12, 2011

Pagi tadi citer tentang makanan..Sekarang, aku masak ala-ala lauk Nasi kandar..

Kerana pagi tadi dihidangkan tentang lauk pauk nasi kandar di tv3…
Dari jam 7 pagi.. aku usaha nak dapatkan lauk skill lauk nasi kandar..
Jom… kita belek menu lauk pauk tengahari hari ini… masih panas lagi ya… wap masakkan pun belum surut.. hehehehe







PS: tekak orang johor, tak ngam dengan kari.. tekak aku pun kurang bila makan nasi berlauk yang jenis berlemak dan berkari.. sesekali jamu rasanya, aku kena minta nasi sikit kot… (risau kalau membazir kan…)
Menu atas tu.. rasanya sesuai dengan nasi putih atau nasi tomato.....kan........kan.....

19 ulasan:

Daddy Ziyyad said...

Ayu, saya mesti singgah restoren CR ni kalau balik Johor lagi!! :P

Citarasa Rinduan said...

daddy ziyyad--
saya tunggu

Nur Hawa Mohd Zin said...

tekak awe pun tak berapa nak terima kari ni kak

makdara TERdiva said...

wowwwwwww!!
mabeles! kalau hari2 makan sedap2 mcmni..kompom kalori pun berlari2 dlm perut..huwaaaaa

Maya Mayana said...

tk pernah mkn nasi kandar kak,yana pn kurang sikit dgn kari tp kalau mkan roti canai atau roti twar cicah kari, i like....

alinac lover said...

wah best nyer~

akak..yong da slamat smpi kl tau :)

CT NoArIzAh ArIs said...

Sedapnya ayuuuuuu...leh tapau sebungkus hntar ke seremban ??

missbby said...

alamak..lapar, lapar..sedapnya ayu..huhuh

Mas said...

perrhh...mengancam...
jadi lapar lak mengoknya....

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

akak kan ayu.. kalau kena masak byk2 mcm ni mulalah kecut perut bercampur pening kepala tak tau nak mula yg mana dulu.. hehe..

Bila Ku Kata Cinta... said...

yummy...yummmy..nak jugak...terliur ni

cik cek said...

Ayu....

Kak cek dtg ni nak belajo tuntut ilmu masak2 ngan Ayu....ada 4 kuali ngan 22 jenis menu masak dalam masa 1 jam....fuyooooo....kalau kak cek...rasanya satu masakan pun tak siap...dok tehegeh2 lagila nampaknya....tak pun ....kak cek dtg nak makan2 lah....he he..:)

Rozita said...

sedapnya... mcm tau je org sini ngidam nasi kandar..

wahida said...

aku teringin nak gi kedai ko ayu...sumpah aku terliur ni...

tun_telani said...

wah.. hebat! tun nk menuntut ilmu masak by2k dgn cepat dr kak ayu ni.. ramai2 bdk2 bujang kt sini yg duk tanya blh x nk suruh masakkn lauk berbuka dieorg bln puasa nnti. huhu

ainnoraini said...

lapa la pulak ni...nak gi cari makanan la...

ieda said...

hermmm sedap2 .. tapi tulah org johor nie suke asam2 pedas nie kan .. kalau ayah ieda tu kalau boleh hari2 nak ada lauk yg berasaskan asam pedas huhuhu ..

mula2 tu x leh terima tapi mgkin sbb air tangan mak kan .. sedap je :)

sahromnasrudin said...

cayalah...semoga citarasa rinduan terus maju hendaknya...:-)

azieazah said...

Nak makan nasi...! nak makan nasi! nak makan nasiiiiiiiii....