CITARASA RINDUAN

Friday, July 15, 2011

Rehat sekejap...

Baru siapkan 2 jenis lauk untuk nasi ambeng… Ayam masak kicap dan sambal goreng…. Istimewanya,. MIL suruh aku ubah lada basah ke lada kering… aku okey jer…..
Tinggal nak masak meeh hoon goreng, hati dan pedas masak putih dan urap pucuk ubi…
Rehat solat sekejap…..


21 ulasan:

azam said...

seronok ada bekwoh??...merewang/bigwork??

penat ye....berehat sekejap

tun_telani said...

kak ayu... mantapnyer.. tun kalau masak byk2 mesti rehat 2 hari sbb penat. huhu

senyumSOYA said...

kak ayu.. t ajar saya ya masak nasi ambeng~ hehehe

Rozita said...

bestnya sayur goreng tu kak... nasi ambeng kegemaranku... bila la nak balik johor ni..

Syue Mustafa said...

Sedapnya lauk-lauk tu Ayu...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahh nasi ambeng!

Daddy Ziyyad said...

sambal goreng mmg feveret saya!!!

NURUL AINI NORAZMAN said...

adeh sedapnya kakak,...
lapar....

Hanim Mahali said...

akak nasi ambeng guna bihun goreng erk??? selalunya guna mee kuning tu... Hee

wahida said...

teringin aku nak rasa masakan ko ayu!!

Mommy Fara said...

sdpnye!

diana said...

ayu tak nak buka blog resepi ke macam mat gebu tu??:p

Zaliedana said...

Assalam akak cantik,uish lama xtinggai komen duk singgah kjab2,tapi xsempat tinggai jejak,akak sihat..sedapnyer lauk2 akak masak tuh..Sy kalo msk cikit2 okla,kalo byk2 uish xtau la jadi ke x..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam ayu..
akak teringat sangat2 nak merasa nasi ambeng.. cadang2 nak buat jugak kalau ada kerajinan.. nak kena korek2 resepi dulu sebab tak pernah masak sebelum ni.. almaklum.. bukan org jawa/johor.. hehe..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

teringat = teringin*

cik pulau said...

ayam masak kicap..^^,

Nieza said...

sedapnya menu masakkan ayu tu...bila la dapat merasa yer...:)

cucu umie said...

wah..esok pon dekt tmpat ayie ad kenduri juga..malam nie pon ad..aishhh asik knyng makan kenduri jer..hoho

gadisBunga said...

saya suka nasi ambeng!!!

Dearie Pearls said...

telan air liur je ar...

cedaaaaaaaaaapnyeeeer...

Bionic women said...

x pernah makan nasi ambeng..huhuhu