CITARASA RINDUAN

Wednesday, May 12, 2010

AKU TERTEWAS


Petang tadi, adik lelaki aku datang menziarahi aku, Muhamad Shahrul Nizam Abd Rahman namanya....ikutkan memang dah lama tak bersua,dia pun baru jer sekolah di asrama...telefon kata nak kerumah..mulanya tak percaya, maklumlah jauh juga teknik kota tinggi dengan f sungai sayong...buat pengetahuan korang, adik aku nie dah tak duduk asrama...ulang alik dari rumah sewa ke sekolah...untuk entry Sharul ke teknik sila KLIK SINI

Rupanya, dia bonceng motor dengan abang seniornya yang memang asal dari kampung aku...tunggu lah si kakak dengan hati yang berbunga2...mana tak happy..adik lelaki tunggalku nak datang... Si Umai pun suka bukan kepalang...asyik jenguk kat luar rumah......(hubungan umai dan pakcik usunya sangat rapat). Bila dah sampai adik aku tu...puas di terkamnya si Umai..main2..sampai nak masuk maghrib...aku pun layan jerlah gelagat mereka...korang tengoklah gambar yang telah aku edit....(baru belajar guna photo collage), okeylah kan?


(memang tak kering gusi layan mereka berdua nie...si Umai pula, suka selongkah beg pak usunya....minta cenderhati lah tu....alahai...)

Sebenarnya, kedatangan adik aku tu ada hajat lain....minta aku menjahit rupanya...opss.....lupa nak beitahu korang yang aku tak pandai menjahit...pegang mesin pun menggigil....berpeluh-peluh juga cari jarum dan benang...sebab tak tahu kat mana letaknya peralatan menjahit..jumpa pun sampai 10 minit mencari...memang aku tak tahu.....kikikikiki

Tapi, adik punya hal...tabahkan hati juga...bantu jahit baju yang dia minta....sambil2 tu merungut gak dalam hati, rupanya adik datang ada hajat lain...hampe......kikikikii...(kalau tahu dek adik aku, yang akaknya merungut dalam blog...sure dia kecik ati..kikikiki)

Lupa nak beritahu,..aku kena bantu menjahit nama kat baju sekolahnya...nielah pertama kali sejak bergelar ibu dan isteri, kena pegang jarum dan benang...hahahahah...

korang nak tahu berapa lama aku menyiapkan jahitan nie?...Rasanya ada dalam 8 minit,sengsara gak...dah 7 tahun berkawin..baju dan langsir aku hantar kedai...lepas nie..aku kena kuatkan hati nak pegang mesin jahit.....

Korang rasa boleh ker aku menjahit?........jari-jari aku nie kaku tak ada skill lah..wawawawawa


2 ulasan:

SugarSpices said...

baiknya kakakk....leh la jahit kan baju kurung lina pasni

kella said...

amboi...menjahit pun boleh akak nih..

suka tengok adik akak..
peace..peace..peace.. kamu jangan nakal.. hehehe