CITARASA RINDUAN

Saturday, May 15, 2010

AKU BUAT PERTANDINGAN TEKA KACANG?

Assalamualaikum...salam petang sabtu.....mesti korang konfius kemana aku menghilang hujung minggu nie? shopping... balik kampung?.....atau masalah?....semua tu tak betul...( eik sendiri tanya sendiri nak jawab...dah malas nak tunggu jawapan dari korang, sure korang penat nak layan aku..).............sebenarnya aku ada kerja yang berat, kalah PM, tak caya?..percayalah.......aku kerja lah...........tanggungjawab kepada keluarga dan masyarakat, mana taknya..kalau aku tak buka kedai..pelanggan aku nak makan kat ner?..so..Kena gak niaga...ingatkan dapat rehat dalam hujung minggu nie., biasanya aku ganti-ganti memasak dengan mak, tapi, kesihatan abah belum lagi stabil...so, kenalah aku dan En zalie yang jaga kedai...

Hujung minggu pelanggan tak putus-putus...sampai tangan tak leh henti menari-nari atas kuali. kaki nie pulak tak ada peluang untuk dapat duduk satu tempat...punggung pulak, tak leh nak paking baik-baik atas kerusi...sentiasa tak leh lekat atas kerusi...tapak kaki dah rasa panas....(mana taknyer kena pakai kasut dan stokin sehari suntuk)...kulit muka pun dah penuh minyak...dah leh keruk buat goreng ayam....(eik.....yang loya tu...tak yah baca lagi......kesian pula kat korang)...

Nie, pun bau badan hangit semacam...ada bau mee goreng, nasi goreng, lauk pauk....semua ada...peeh baunya....memeningkan kepala...tapi kan,(rahsia tau...aku malas nak mandi)...aku nak pi jogging dulu...balik dari jogging baru nak mandi..lepas tu kan nak tidor.............................nak tidur awal......

PS: agak-agaknya korang caya ker aku leh tidur awal?....kali nie aku minta korang teka....Rasanya pukul berapa aku leh lelapkan mata?.........setiap jawapan ada entry khas untuk... anda....cubalah yer...

10 ulasan:

eqbalzack said...

di mana kedai ayu ye? nk juga singgah ke sana...

JaJa'Z said...

jaja rasa kak ayu tido kul 2.30 pagi,3 pagi, 3.30 pagi..hehehheh

Sari Yusa Ibrahim said...

bole caya ke tido awal.. sure lepaking smpi pagi dpn lappy.. hihi

Roronoa Zoro said...

kul 9 kot.. penat la katakan..

ciannya dia.. =D

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

abang ee

citarasa rinduan
no 1, jalan besar
f sungai sayong
kulaijaya

jiran kampung mawi (artis)

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

jaja..

k.ayu tak tidur waktu tu..
salah..........kikikikikk

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

sari yusa

ayu tidur awal
tak leh lama2 depan pc...sakit mata...(silau)

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

zoro..

agak-agak....jawapan kamu.......
nantikan entry itu..

kella said...

alamak!...

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kella..

opocot...kikiki