CITARASA RINDUAN

Sunday, May 9, 2010

CINTA SEGI LIMA

sebenarnya, nak sher sangat2 novel nie kat korang..tapi,,asal update blog..aku lebih utamakan tag or award dari kawan2....bukan apa banyak utang..tak sanggup aku pikul banyak2,,nak angkut macam sis lia aka mamamya katakan guna storm pun..sure pancit ke 4,4 tayor..kikikikiki

Novel cinta segi 5 nie...ditulis oleh pakar motivasi Malaysia iaitu H.M. TUAH ISKANDAR..nama yang tak pernah asing bagi aku...selain aku ikuti tulisannya di mingguan wanita..terjatuh cinta hingga aku sentiasa membaca setiap tulisannya....jangan anggap aku angau..kerana memang setiap wanita yang kenal siapa HM TUAn akan tahu setiap tulisannya banyak dikhususkan kepada kekeluargaan....so.......mmg aku sangat2 sukakan motivated yang dibawa oleh HM TUAH..

Mengisahkan dilema seorang juruam,.Jamjuri, yang kaya tetapi sentiasa dikelilingi oleh musuh2 yang tidak dapat dilihat dari mata kasarnya....mempunyai seorang isteri Jainiah..yang sentiasa menyimpan perasaan curiga terhadap tingkahlaku suaminya..kalau aku pun, mesti ada perasaan itu..mana lah senang duduk bila suami menjadi pujaan wanita...alahai...

Cinta Jamjuri..sangat2 sukar ditafsirkan oleh akal..jarang Jamjuri lahirkan perkataan atau tunjukkan secara reality..namun, cintanya merak dan luhur untuk isteri tersayang..hanya kerana dia fikirkan isterinya faham akan cintanya yang ikhlas,,,namun tidak disedari oleh Jainiah...

Kekayaan jamjuri sentiasa dicemburi oleh orang2 disekelilinya...ada musuh dalam selimut..tapi, Jamjuri lebih bijak dalam menangangi masalah yang melanda,,kerana hanya orang2 yang bijaksana sahaja boleh menepis masalah ini dengan idea dan sifat ikhlas yang dimilikinya..

Korang wajib baca novel cinta segi 5 ini....kerana aku ingin menulis kembali kata2 penulis novel ini sendiri

"saya menamakan novel segi 5 ini sebab semestinya setiap daripada kita memahami makna cinta serta bersedia membahagiakan kepada 5 kategori, demi memantau kehidupan kita yang lebih baik untuk dunia dan untuk akhirat... sebagaimana anda biasa menikmati pelbagai penceritaan serta kisah dalam buku2 motivasi saya, nikmati pula sesuatu yang berbeza melalui penovelan. rasai kelainan dan keistimewaannya. salam luar biasa bagus dan hebat sekali. membacalah dengan gembira"

sangat2 mengujakan bila membaca novel cinta segi 5 nie...seperti dia dekat dengan anda.....





7 ulasan:

Wanita Mutalib said...

jarang baca buku sekarang heee..

Lelord said...

best ke ayu citer ni?

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

eita....

banyakkan bersabar yer...hope awak sentiasa tabah..dan bb kuat seperti semangat awak juga

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

sis lelord.

wajib baca..byk motivated yg diberikan......

ayu byk koleksi HM.TUAH

iddinm said...

Aku malas nak bca buku cerita sekarang.. Dulu ada juga la

Ain said...

ada nampak buku ni kat bookstore hari tue, tapi dah terambik buku jangan bersedih....

next time nak beli la.... hehehe...

Hanani A Haris said...

Saya suka dengan motivasi yg diselitkan didlam buku ini. Jalan cerita diawal nya agak menarik dengan plot-plot yg tersusun juga. Tetapi yang saya agak kecewa dengan pengakhiran cerita tersebut. nampak ada ketidaklogikan disitu. dimana semua penyelesaian terurai dengan begitu mudah.