CITARASA RINDUAN

Wednesday, May 5, 2010

RENCAH DUNIA

Selamat petang kawan2..

alhamdullilah, aku baru sahaja sampai ke rumah...perjalanan ke hospital tak berapa mencabar..hanya cuaca yang amat panas memeritkan mata...Umai pun tak buat hal....duduk molek kat seat belakang. Aku drive pun perlahan...malas nak laju2 maklumlah sekarang pekerja baru keluar rehat....time lunch kan!!!!

Abah, tersenyum dan menitiskan airmata bila aku,mak dan Umai datang melawat....kesiannya. kami hanya dapat duduk kat luar tingkap sebab,.KKM dah keluarkan arahan..kanak bawah 12 tahun tak boleh masuk ke kawasan wad...mulanya abah ingat dia dapat keluar ke kawasan pelawat...tapi sayang...puas aku minta belas kasihan kat jururawat....jawapanya "abah tak boleh keluar sebab tangan abah kena grip"...alahai...aku dah sayu hati....menitis lagi air mata...bila lihat abah dah kesat airmata....nak buat macamana dah peraturan.......

Aku amik kesempatan...jengah abah dari tingkap....waktu nie tak boleh digambarkan betapa pilunya hati aku....bukan abah tak biasa kena tahan wad..tapi, kat hospital kerajaan inilah kali pertama..banyak peraturan...Tak apalah...dah kerja mereka patuh pada peraturan...aku pun dah biasa dengan hal2 peraturan,,sebab aku suka berdisplin....walaupun kadang2 menyesakkan....

Sekejap lagi aku nak jaga kedai..En zalie, pula yang melawat abah...bergilir2...supaya sama2 dapat menziarah abah....Abah dan ibu dari kampung katanya nak datang ziarah....mungkin dalam perjalanan....besan sama besan..mesti sama2 ambil berat satu sama lain......Alhamdullilah walaupun keluarga En zalie dalam bilangan yang kecil....tapi keluarga aku tetap beri sokongan...agar sama2 mengeratkan hubungan..

4 ulasan:

kella said...

alahai... bergenang pulak baca entry nih... sensetip sungguh..
itulah juga yg ku akan rasa jika ku berada didalam kasut mu kak..

Mamamya said...

insya'allah abah ayu cpt sihat...jgn sedih2 yer...kita sama b'doa..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kella...
sis rindu lah kat abah mertua..selalu dia main2 dengan umai...nie rasa lain sangat..umah sunyi jer..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

sis lia...
terima kasih,,semoga doa sis..ayah cepat pulang