CITARASA RINDUAN

Sunday, May 23, 2010

JOM..TENGOK AKU SARAPAN APA!!!

Assalamualikum...selamat pagi....ewah-ewah semenjak dapat minyak wangi free nie...asyik tersenyih, tersipu jer.....pi jogging pun...tak der bau peluh...kikikikik...(mai dekat denganku...kalau bau badan tak macam bau kambing shaun the sheep kegemaran Umai tu,,,,,sure semua lari.....)

Bercerita tentang jogging...aku jenis memang antu jogging..seminggu 3,4 kali...rasanya tak ceria hidup tanpa berjogging (tapikan...badan nie tetap macam tu...tak berubah pun...) tak apalah...janji badanku sihat.....walaupun malam tadi rasa nak demam..sekarang...sihat waafiat....ceria jer.....mana taknya dah keluar segala benda dok tersimpan.....lompat sana...lompat sini...(semua gaya ada)..


Baru lepas jogging..makan oat.....nielah rutin harian....teringin nak makan nasi lemak atau cucur udang yang menyelerakan..macam cikgu Jaja`z cadangkan tapi...tak makan-makan gak...(jenis yang bukan teringin...tapi sebenarnya...mau...kikikik bak kata orang...pantang...pantang jumpa....) alhamdullilah iman masih kuat....still oat gak ku telan...

Sebenarnya nak gak masak oat jadi bentuk nie........mesti sedap punya..
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>




(spicy oat chicken)
tapi...semuanya angan-angan jer....
malas sebenarnya nak buat macam tu,..
akhirnya telan yang nie gak
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
bubuh air panas dalam cawan.....terus minum...
sonang.........(alasan budak malas....)
Aku, bagi info kat korang yang terlebih rajin...masak seperti cadangan syarikat Quaker....supaya tak lah boring makan benda yang sama....ada biskut..ayam, udang.....kek...semuanya makanan yang khasiat....sebab terdapat oat didalamnya.....
so...
klik sini


SELAMAT MENCUBA.............


10 ulasan:

honey amour said...

dah try campur oat ngan milo..bajet nak diet la konon..tak bule lalu tekak...

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

honey..ayu mmg jenis tak suka manis..tu yang memang makan ori gitu jer...
sis....cuba tambah enlen....sure leh telan

Roronoa Zoro said...

eh.. kalo makan dengan milo sedap lagi la kan? i like.. hik3... =P

anyway, xsangka oat boleh dibuat masakan.. ingt minum je...

SHAZA said...

saya selalu sarapan nestum.oat ni sedap cmpor dgn milo...bagi saya ler!!!

JaJa'Z said...

kak ayu: jaja nak bagi cadangan pada kak ayu..oat bukan setakat letak dlm minuman je..kak ayu bleh pelbagai kan..jaja dah cuba letak oat dalam sup ayam atau tomyam..sebijik rasa macam bubur nasi yang kita letak dlm tu..try lah..mesti best..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

zoro

mmg pelbagai leh buat..
sis nie jer yg malas
sbb sis lebih suka yg ori...

temgahari baru mkn nasi, sayur, ikan..
malam....oat lagi

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

shaza.
sis belum cuba lagi milo dan oat..
selesa makan mcm tu jer..jirus air panas...dah serasi

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

jaja.

pandai adik kak nie...
memang kalau rajin semua leh buat..
sis campur dlm bubur....perut tak meragam...kenyang sampai malam

tq sayang beri info y berguna pada sis.....sayang jaja

JaJa'Z said...

muah muahhhh..kat pipi kak ayu..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

jaja........
muah3x........
bila agaknya nak jumpa...........?