CITARASA RINDUAN

Wednesday, May 19, 2010

SIAPA NAK KUCING? AKU SEDEKAHKAN....


(Pantang si Umai kalau ada kucing mesti dibuat main....)

Salam petang rabu... dah 2 ari nie kan dari pagi sampailah petang cuaca masih gak redup...hujan sesekali....layan customer pun ala-ala mata belalang...tak dapat cover ngantuk sangat..nak tidur jer kat chasier tapi tak sesuai...malu lah kan...perempuan tertidur time kerja...so...control layan kemas barang-barang kat stor,....

Punyalah berselerak stor kedai...rasanya 2 hari mesti kemas...bukan tak mau suruh pekerja bersihkan stor hari-hari..tapi, dalam minggu nie pekerja kurang,,pelanggan ramai..tu yang kena lebihkan bahagian masakan dari jenguk bilik stor tu...

Kuss....semangat..penuhnya kotak-kotak yang tak pakai...semuanya aku humban dalam tong sampah...Bukan apa takut jadi sarang serangga dok dalam....kalau dibiarkan sure ada habitat lain dok dalam tu...mana tau..kucing-kucing liar yang ada kat kedai ada 8,9 ekor...kalaulah boleh dimasak...dah aku sembelih buat rendang....kikikikiki (kembang tekak....)

Bercerita tentang kucing...kat kedai aku punyalah banyak kucing2 liar, kalau aku buang seekor...gerenti 2 ekor datang...tak tahulah agak-agaknya memang kedai makan dan serasi ngan tempat pembuangan kucing-kucing...Aku memang sayang kucing, masalahnya pelanggan..tak suka kalau kucing-kucing dok bawah meja...kuis sana...kuis sini...mesti lah depa takut....alahai..

Aku nie cadang, Macam nak buka sebuah nasery khas untuk kucing-kucing liar tu..tapi, mana ada tempat sesuai..Umai pun aku tak terjaga,,nie nak layan kucing-kucing.......nak mandikan...nak beri makan...nak susukan...alahai..kalau jaga manusia tentu-tentu leh minta tolong itu ini...Nak jaga kucing....sure aku tak layak....

So, ada sapa-sapa nak kucing?...aku sedekah jer....

6 ulasan:

eqbalzack said...

sejak hugo abg eq hilang...
hidup bagaikan tidak bermakna lagi...
makan tak kenyang...
mandi tak basah...
tido tak lena...
hugo selalu tido dgn abg eq...so sweett kann...

bak mai sini kucing tu ayu...
nak sekor yg kecik...senang sket nak ajar...hehe

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

abang ee

sungguh nak seekor?
sure abang ee penyayang...
loveling,....

nanti ayu send seekor (eik..jb ngan kl mcm dekat jer...kikikiki)

kella said...

hmmm kita tahu sorang kawan kita si tedi tu suka benor jugak ngan kucing.. tapi jauh bebenor la nak nganto nye...

err... mata ala2 belalang ccamne kak? tak pasan pulak..huhuhu

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kella...

alahai...dekat sungguh kawan awak si tedi tu..

mata belalang tu..yang besor......tak kelip-kelip.....kikikik

Nur Hawa Mohd Zin said...

comelnye kucing kak...heheh..awe suke..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

hawa...kak suka gak..tapi kat kedai2 tu comot..