CITARASA RINDUAN

Monday, May 17, 2010

AKU BUKAN BENCI PELANGGAN

Assalamualikum...salam isnin, terima kasih kepada kawan-kawan yang jenguk blog aku namun pulang dengan kehambaan...bukannya aku tak hargai korang...aku tersangat-sangat rindu nak sher everthing tentang diriku atau yang ada kaitan denganku..Tapi, kebatasan peluang nak berehat-rehat di depan laptop membuatkan aku kunci hati aku kongsi ngan korang....Alhamdullilah,..rezeki di kedai tak putus-putus..sehingga aku tak ada masa nak bersama ngan korang...maaf kan aku yer...

Bercerita tentang kedai...aku ada sesuatu nak cerita ngan korang..tentang gelagat pelanggan...sebenarnya..kalau nak dituliskan satu persatu bagai nak tercabut jari-jari aku nak taip panjang-panjang. Jadi, aku ceritakan berkenaan pelanggan yang bekerja dengan Unit beruniform..bukannya aku benci dengan pekerjaan diorang, apa tah lagi..semua pekerjaan tersebut aku hormati...paling mulia disisi aku...malah dimata masyarakat

Kebetulan, kalau hari isnin..memang ramai unit beruniform akan datang makan tengahari di kedai aku..selalunya depa akan datang secara berkumpulan..kalau bab makan tu..aku tak pernah kisah..sebab selalunya ada yang sponser...itupun dari individu yang ada kaitan peribadi dengan geng-geng uniform.

Makanan semua diorder,,,penuh macam ada perayaan...open table....syok kan...ada udang gorang tepung...belum campur dengan ikan asam pedas...telur dadar...kalau boleh semua menu nak diordernya...tak apalah..ada yang jadi tukang bayar.....(bila agaknya aku nak kerja macam diorang?)....alahai...

Masalahnya yang jadi bahan utamanya...si tukang order makanan (my pekerja)... gerenti akan dihertik bagai dia si tikus jadian...alahai...sampai hati diorang tu....
Hello!!!!......nie kedai makan..bukan kami ada buat salah....., kalau nak order tu perlahankan sedikit sound korang.....aku tahu korang lapor...penat jalankan tugas....kitaorang pun sama...banyak pekerjaan yang nak dilakukan...takkan lah hal sedikit nak diperbesarkan...

Kesian kat pekerja aku...air mata aje yang dapat diluahkan...aku sebagai majikan..tahan nafas....hembus perlahan-perlahan..perbentulkan keadaan.....nasiblah pekerja aku tu...sementara sahaja,..sebab menunggu peluang meneruskan Ijazah Saujana Muda ....

Kesimpulannya, walau besar pangkat anda,,,anda dah memalukan diri...macamana nak suruh masyarakat hormat anda...kalau anda tak hormat kami...fikir-fikirkan...

4 ulasan:

nabilah_2908 said...

hrumm..betul tu kan...mentang2 la dia ada pngkt..mn boleh sesuka hati nk tengking herdik org..

tkpe lah di dunia dia fikir dia hebat...tp di mata Allah...semuanya sama..tiada bezanya..dia akn dpt syer dia gak.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
YUNA

kasih suci said...

sabarlah kak.. ini semua dugaan... kita sebagai manusia kena sentiasa beringat untuk sentiasa berbuat baik sesama manusia... Allah itu maha adil... kalu hari ni, dier tengking hendik org, satu hari nnt, pasti dier akan melalui perkara yang sama...cepat atau lambat je...

Lelord said...

uwaaaa kalau akak pun mau leleh bile kena jerit-pekik..
huh nyampahhh cian pekerja ayu tu

Nur Hawa Mohd Zin said...

kadang2 pelanggan kedai makan ni mcm2 peel..ada jugak yang pekerja restoren tak layan pelanggan dengan cekap dan mesra..awe pernah g satu restoren..sebab tokey ada krisii ngan tukang masak...tkang masak bokit ngan masak lambt2..kami pun blah je kak..lmbt sgt