CITARASA RINDUAN

Tuesday, May 4, 2010

INILAH KEHIDUPAN

Salam malam....buat kawan2...korang memang banyak beri aku panduan dan harapan...semoga doa korang, Umai dan Ayah mertua cepat disembuhkan....Petang tadi selepas aku cuba petua dari MM, nampaknya suhu badan Umai berkurangan,,,bolehlah dia layan tv kegemaran,....Terima kasih SIS MM...

Apabila dapat panggilan dari abah, suruh hantar kain baju..aku dah fikir yang bukan2..maklumlah akulah menantu tunggal...risau kalau abah kena tahan, sapa nak jaga makan minumnya..sapa nak pakai bajunya,sebab inilah kali pertama abah kena tahan kat hospital kerajaan. .selalu kalau kena tahan kat Hospital Swasta...mak yang jaga, aku uruskan kedai..tapi, bila Umai yang demam,,,semuanya berubah..mana nak uruskan Umai yang merengek sebab sakit..minta layan, minta perhatian dan yang buat aku risau...sebutir nasi tak mahu ditelannya...masak bubur salah...masak nasi ayam salah...masak sosej goreng salah..semuanya Umai tamo...walhal..itulah makanan kegemaran, last2...minta pekerja yang habiskan...

Dari pagi sampai sekarang..aku dah tak lalu makan, bila fikirkan masalah yang ada...harap2 abah sihat esok pagi, dan bacaan kencing manisnya turun....susah bila abah tak sihat..nak bergantung harapan kat siapa lagi...untuk hal2 kedai...mak pula tak larat macam zaman2 dulu...sekarang nak main dengan Umai pun tak segagah dulu2...

Bila lihat abah kat atas katil hospital...hati dah mula layu...meleleh air mata..macam tak sanggup nak biar dia duduk sorang2...tapi, apa yang penting semua yang berlaku ada hikmahnya sendiri..harap2...esok2 semuanya berubah.........

2 ulasan:

ain said...

sabarlah pasti ada hikmah yg kita belum tau.. Allah maha kaya..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

ain..

terima kasih..semoga berkat doa ain...semuanya berubah..masa inilah dugaan mendatang...ayu kena kuat menghadapi dugaan...