Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Monday, May 3, 2010

KADANGKALA KITA DIATAS KADANGKALA KITA DIBAWAH


Selamat petang kawan2...sure korang tengah siap2 kat opis nak balik ke rumah...aku pula baru balik dari kedai...ikutkan pagi tadi nak rehat2 sebab satu badan rasa sangat2 sakit, bisa2...maklumlah jungle traking sampai kat puncak air terjun...8km pulak tu aku pi daki...curam, denai, lerai...semua aku tahan....akhirnya, dengan kepuasan yang amat2 maksimum aku perolehi..aku berjaya....puas.........sebab dapat tawan puncak....baru aku tahu stamina aku amat2 tinggi....moga2 ada umur yang panjang aku nak tawan gunung kinabalu....korang doakan yer.

Buat masa nie aku nak lupakan dahulu cerita tentang XPDC selai-Endau Rompin, sebab aku dah save dalam microsoft Word...bila nak upload dalam blog, gambor2 ada problem sedikit..so..aku amik keputusan nak kongsi ngan korang tentang kisah aku pada hari nie 3hb mei 2010...

Semasa nak start memasak awal pagi tadi...aku dah rasa nak demam, sakit2 semua sendi2...alhamdullilah selepas makan ubat...bisa2 dah hilang...

Pekerja aku seorang sakit, sebab selalu gastrik, yang sorang lagi sakit kepala...so,ke dua-dua sekali bercuti...tinggallah 4 orang yang dapat bantu kat kedai...sebelum nie, ada 6 orang yang bantu..senang aku nak buat urusan lain, hantar Umai kesekolah..nak paking paste bandung untuk tempahan, uruskan hal2 runcit...namun sekarang nie sebaliknya berlaku...cadangan nak tambah pekerja, memandangkan adik iparku dah berpindah..selalunya, waktu petang dia yang bantu dikedai...senang aku dalam menyegerakan tempahan..bila dia dah berkawin, ikut suami ke Pasir Gudang, gayanya makin bertambah2 bebanan, walaupun aku masih kuat berkerja, namum sampai bila badanku masih boleh bertahan?


3 ulasan:

kella said...

InsyaAllah kak, jgn mengalah lagi.. masih ada jalan lain yang boleh difikir..
bersusah=susah dahulu kan..
kalau kita dekat, kita boleh keja part time ngan akak kan?
best tu!

takecare! :)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

kella.......

terima kasih sayang

akak ingat nak amik awak bekerja, tapi takut awak tak sudi...

kikikikikik