CITARASA RINDUAN

Wednesday, May 12, 2010

ANAKKU SEORANG


Rentetan dari kecederaan yang aku alami..Dapatlah aku berehat dalam jangkamasa yang amat panjang...bila bangun dari tidur jam menunjukkan pukul 3 petang...bisa kat badan2 dah hilang...lega rasanya..Umai pun memahami sakit yang aku tanggung...perut pula yang beri petanda sedang kelaparan...

Aku tanya Umai samada nak makan apa?...kami sekeluarga tak ada masalah nak makan apa2 maklumlah kedai makan kitaorang ada jual pelbagai jenis makanan...jawapan umai

"Ibu, umai nak makan jagung"....

eik.....mana aku nak cari jagung petang2 nie..takkan nak pi beli kat simpang sayong-kulai, alahai..jauh tu....(bisik hati aku.....)

Terus telefon En Zalie..., dia kata tak boleh keluar pelanggan sentiasa ramai...alahai....kecewa bila abang jawab macam tu...ikutkan nak jer aku start storm...memandangkan kesakitan yang aku alami...aku pendamkan....En zali telefon semula...katanya, dalam peti ais ada jagung mentah, mak beli semalam......

Oh.........gembiranya hatiku tidak kepalang...terus siang jangung dan rebusnya....lama lah juga...sehingga jam 6 petang baru boleh makan.....Nak tengok aksi si Umai dapat makan jagung?...alahai...lucu tapi..hatiku senang..kerana dia makan dengan penuh berselera.....9 ketul jagung...Umai makan sebatang...yang lainnya aku simpan utk mak, abah dan En Zalie.....

Opsss....mai tengok aksi2 Umai...



6 ulasan:

Roronoa Zoro said...

isk umai.. makan jagung sorang2.. bak sikit..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

zoro..

kata ummai tak cukup..kikikiki..

Nur Hawa Mohd Zin said...

huhu..akak cuti brape lame kak?

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

tak cuti,.esok pagi akak still berniaga...harap2 cepatlah kaki nie sembuh..risau gak...

tq atas keperihatinan hawa....
akak hargai..

kella said...

sukanya dia... dapat makan jagung! kita pon suka juga! umaiii.. nak sikit buley.../

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kella....hari nie buat pengat jagung..ada lebih sikit jagung semalam...tapi kan ayu tambah ubi...pengat ubi + jagung....