CITARASA RINDUAN

Monday, November 15, 2010

Bakal…………..bakal…………


Assalamualaikum..
Salam malam isnin…..wah……dah nak raya haji lah….sekejap jer masa berlalu,.,

Hari nie, menyiapkan baki daun kelapa yang bakal dijadikan kelongsong ketupat…MIL yang sattlekan..

Aku??? tumpang suka ler….sambil layan customer, sambil lihat MIL menyudahkan kerjanya..(senang hidupku..hehehehe)

Menu bakal dihidangkan dan di kunjungkan pada jiran dan saudara terdekat…ayam rendang, daging masak gulai, sambal goreng dan lodeh….itu menu rumah MIL, aku raya dikampungku Felda Tenggaroh, Mersing

Rancangan awal gerak jam 4petang esok, selepas citarasa rinduan ditutup.. (haft day), insyallah..itukan rancangan..kalau tersasar, adat..manusia!!!!


***************************************************************
Manakala menu di rumah ibu dikampung pula..Aku yang cadangkan dan aku bakal masak..(ayat agak riak gitu..huhuhuhuhuhu)

Aku kena masak sebab, en zalie belum sembuh sepenuhnya..maka makanan tak berasaskan daging lembu atau kambing..

Menunya, bakal ku masak ayam kicap, sambal goreng dan sambal kacang mungkin aku tambah lodeh..(shuuttt…rahsia eik, jangan sampai en zalie tahu ada menu lodeh…menu tu kena simpan didapur untuk orang lain)…

Menu kena ringkas, lagilah tahun nie, tak ada kunjung berkunjung…sebab ibu dah pesan pada jiran terdekat yang beliau tak raikan hari raya haji tahun ini dengan berkunjung makanan…

Korang tahu kan, adik bongsuku nak langsungkan majlis pernikahan dan persandingan pada hari raya haji ke 4..iaitu 20 hb November 2010?...

Jadi, aku akan membantu ibu dikampung, manakala untuk blog….bakal bercuti dari blogging selama 6 hari, 6 malam….heheheheh


Tapi (ewah…macam syarat nak merisik pulak..heheheh)…bakal aku postkan entry melalui line internet dikampung, samada di cyber café atau pinjam broadband adik…heheheh




PS: cuba korang kira berapa banyak perkataan bakal telah aku taip….(selamat mengira..heheheheh)

8 ulasan:

MamaIeta said...

Selamat Hari Raya Aidiladha

eelobor said...

ambik kesempatan di sini nak ucap selamat raya aidil adha kat sis

azieazah said...

Hahaha ada 8 perkataan "bakal" termasuk tajuk entri.

hehehehe apa hadiah yg BAKAL diberi? hikhihikhik!

kella said...

Wah.. meriah je macam...
kita tak balik kampung!
raya kat kl je kot!
alamak~ hampir lupa~! apa nak masak nih! tak prepare apa pun..

kak ayu kita tak dapat nak ke weddinadik tu, sebab sepupu pun melansungkan perkahwinan.. :)

imanshah said...

wah meriah raya..kat kelantan lagi meriah..haha

apapun untuk AYU selamat hari raya ya

imanshah said...

wah meriah raya..kat kelantan lagi meriah..haha

apapun untuk AYU selamat hari raya ya

hanees said...

nnt share gambo byk2 kak...selamat hari raya...

azlini said...

salam aidiladha sis..
moga majlis adik sis berjalan lancar..hehe (^^,)