CITARASA RINDUAN

Sunday, November 14, 2010

Masa untuk apa?......


Raya haji nak dekat…wah…lagi 3 hari lagi kita bakal meraikan Hari Raya Aidiladha….(rabu bersamaan 17 november 2010)..

Hari nie, dah start sessi menganyam….menganyam apa??????

Ketupat merupakan satu menu yang penting sekali..kalau tak ada ketupat sure tak rasa macam raya….betul kan??

Tapikan, kalau aku pulak…lemang ker, ketupat daun ker, ketupat segera ker..semuanya sama….menu semua itu bakal memeriahkan hari raya…aku jenis tak kisah…tapi untuk MIL dan FIL jua en zalie…tanpa ketupat daun tak rasa macam raya….hehehehehe

Pagi nie, FIL dah beli daun ketupat…jadi masa terluang aku anyam ketupat…

Nak lihat real pic aku tengah layan daun ketupat sampai lunyai jadinya….

Tara…………..


Sebenarnya, tu gambar eksen jer,,,sungguh aku tak reti nak anyam ketupat…dah lama aku cuba buat…tak menjadi….asyik kuncup jer…tak kembang2….hehehehhehe

Nasiblah adik saudara en zalie pandai menganyam…dia yang bantu aku menganyam separuh daun-daun ketupat tersebut….(jangan tak caya,,,,dia masih budak, tapi dah pandai menganyam daun-daun ketupat menjadi kelongsong….)





Itulah Nazrin Shah Jaafar, sedang menunjukkan skill terhadap aku, aku pula tak dapat nak hasilkan satu kelongsong juga…alahai………

PS: nak buat lagu mana…jari-jariku memang keras dan kejung jer….

6 ulasan:

eelobor said...

hehehe, tak sabar menunggu hari selasa baru leh bertolak balik kampung.

hanees said...

alahai...kite pon reti kak nk wat kelongsong tu...belajo asik xjd jerk, malas dah nk wat...hehehe

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

eelobor--
balik kelantan eik?..samalah saya pun beraya dikampung..selasa gerak...sebab hari tu, berniaga setengah hari..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

nisah--
samalah kita..heheheheh..puas dah cuba macam2 cara..akhirnya...sakit hati..sakit jiwa...layan customer jer...

Lelord said...

akak tatau nak masak mende raya ni...sini raya 16hb

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kak...msk lontong jer...

ooo.awal sehari eik, nanti kongsi pengalaman yer