Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Sunday, November 28, 2010

Orang macam nie pun ada ker???

Korang semua mesti ada facebookkan?

Kalau budak umur 7 tahun dah ada FB (hakimi sepupu aku) apatah lagi, makcik aku,,,tahap nenek-nenek dah usia 60 tahun pun ada fB, Korang mestilah ada kan??? wajib ada gitu………..kalau tak ada, macam ketinggalan zaman lah pulak …

Tujuan /fungsi FB memang baik beb!!!

Selain dapat jumpa sahabat lama, dapat khabar terbaru ahli keluarga, saudara mara, itu belum lagi dapat jumpa pakwe lama, pakwe baru….Hehehehehe…habis aku kena warning dari en zalie malam nie…padan mukaku…

Zaman sekarang nie nak calling atau sms? dah malas beb….topup sebulan sekali jer, tak payah nak habiskan kredit..jimat-jimat….(setuju kan pendapatku ini?)

**********************************************************

Tapi, aku cukup-cukup tak kenan, bila ada yang PM di FB suruh join MLM atau, join login FB dapat RM100….aku bukan anti perniagaan..aku pun dapat hasil pendapatan dari perniagaan kedai makan…hari-hari niaga….

Tak sesuai benor kalau hanya di FB kita nak laburkan duit sampai ke arah itu?...kalau nak berniaga pun, guna saluran yang baik….face to face atau telefon aku..habis cerita…aku ada pilihan nak pilih atau tolak…hak kita??? Kan…….kan….?

Itu belum lagi, dapat PM dari kawan sekolah lama, yang dalam fb nya tak ada gambar, hanya menggunakan kereta,bunga dan binatang sebagai picture wallnya,lepas tu senang-senang nak pinjam duit..siap merayu-rayu lagi……nama pulak bubuh ala-ala pelakon Hollywood atau Bollywood………




PS: alahai…………..orang macam tu pun ada ker?...macam.macam…

4 ulasan:

Nur Azila Ismail said...

setuju sgt dengan akak . eiii . benci lah orang anta msg , tag dekat gambar dia pegang2 duit .

azieazah said...

Itulah cara terkini di zaman canggih ini menyalahgunakan teknologi utk kepentingan diri sendiri.

Mereka sangka itulah cara bijak mereka utk dapat duit dgn mudah, tapi sebenarnya merekalah orang yang bodoh tapi cuba pula hendak memperbodohkan orang lain...

Unknown said...

azila--
belum lagi yang pm nak pinjam duit...
masalahnya, kalau kenal tu tak apa..ini siap bubuh no akaun minta onlinekan..

alahai...

Unknown said...

kak azie--
setuju kata-kata kak azie..

itu sebab ayu malas nak online fb dalam jangka masa yang lama...
tak nak org terasa atau tak suka..

bila kita tak nak bagi komitment..mulalah..benci dan tak suka kita..

hairanya, siapalah yang mulakan sengketa