CITARASA RINDUAN

Thursday, November 4, 2010

Alhamdullilah, bertambah usiaku lagi...syukur..

Assalamualaikum….

Syukur alhamdullilah, hari ini aku masih bernafas..menghirup udara dan menyentuh setiap insan dan benda yang aku sayangi..

Wah,,. tarikh bersejarahku 4 november….hari ulang tahun kelahiranku Siti Ruhayu Ab Rahman…yang ke berapa?....20 tahun lah…hehehehe..(Ayat tak boleh blah..tak mengaku dah tua ko…….)

Diam tak diam usiaku dah melangkah ke angka 30 tahun,……kebanyakkan kawan-kawan anggap aku baru berusia 24 tahun…itu kata kawan-kawan yang kenal aku di citarasa rinduan, maklumlah mereka customer..bukannya depa kenal aku, aku kan pendatang, bukan pendatang asing yer….

Sampai kata aku adik beradik en zalie…alahai….(agak terperasan juga aku ini..hahahahah)

Ada juga yang cop aku orang indon…hahhahaha..tak apalah..janji aku orang bukan orang utan atau siamang. Ada kad pengenalan Malaysia lagi…

###############################################

Kalau kawan-kawan sekolah tentu tau cara dan pemikirannku…nak kenal depa?....tu dia..tersusun di Fb, korang addlah sendiri…

Semua kawan-kawan ada temui..kawan-kawan dari sekolah rendah sampai menengah…bila Fb dah direka, bersua lagi dialam maya….seronok sangat bertemu mereka….

Sekejap sahaja dah dewasa dan bergelar ayah ibu…sampai ada yang beranak 3 dan 4…..ada yang bergelar cikgu, usahawan dan kebanyakkan sahabat sekolahku berjaya…ada juga yang kurang berjaya..ikut haluan salah, hingga makan diri…nak menyesal?..dah terlambat, kalau sampan boleh diundur..inikan pula masa lampau….syukur aku masih dalam haluan yang benar…melalui jalan keredhaan tuhan,.amin

##############################################

Kalau ingin diputar ke zaman remaja ingin sekali aku merakamkan setiap kenangan indah di zaman persekolahan….sebab masa tulah aku kenal cinta…

Korang nak baca entry tu….klik cinta monyetku, cinta monyet 2, dan cinta monyet 3

Apapun….aku sentiasa mendoakan agar setiap nafas yang dapat ku hembuskan ini, diisi dengan wajah-wajah orang yang aku sayangi….

Terima kasih ibu dan abah yang selama ini membesarkanku…

Terima kasih Muhamad Razali B, Hamis yang mengajarku erti cinta

Terima kasih adik beradikku dan ipar duaiku yang mengajar aku erti setia

Terima kasih saudara maraku yang mengajar aku erti kewarasan

Terima kasih kawan-kawan realityku yang mengajar aku tentang kedewasaan

Terima kasih sahabat alammayaku (blog dan FB) yang mengajar aku erti persahabatan dan perpaduan

Sesungguhnya bersyukur kepada Illahi, kerana jantung ini masih berdenyut tanda aku masih hidup di bumi tercinta….mana tahu satu hari ianya terhenti??? Kita boleh merancang, tapi tuhan yang menentukan…waallahualam…

PS: minta maaf kepada semua yang mengenali SITI RUHAYU AB RAHMAN andai selama mengenali diri ini, aku ada terguris hati dan terlepas kata…..sesungguhnya diri ini sentiasa memaafkan setiap kesilapan yang tidak tersenghaja dari kalian….peace…..

salam sayang dari ayu-citarasa rinduan

21 ulasan:

dieya said...

happy birthday k ayu! moga panjang umur, murah rezeki dan diberkati Allah selalu!

Kalamhati said...

Selamat ulangtahun kelahiran my dear sis!Semoga sentiasa berada dalam redha dan kasih sayangNya..dipermudahkan segala urusan hidup..dimurahkan rezeki dan berjaya dunia dan akhirat..Amin!

agak bz arini..nasib baik tetengok entry akak ni..huhu

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

dieya--
terima kasih atas ucapanmu itu...
terharu sangat


kalamhati--
kak ternanti entry kamu...memahami kamu sibuk, lagilah kamu kurang sihat dan banyak kerja yang perlu diuruskan...
terima kasih atas ucapanmu itu...sayang kamu

Mila said...

Salam perkenalan.. saya ni gila FB gak.. bestkan FB bleh jejak kasih ngan kawan2 lama.. siap bleh nak buat reunion lagi... Tq Kak Ayu yer sebab sudi jengah blog saya...

cikgu isza said...

selamat hari lahir.. semoga berbahagia selamanya..

p/s: welcome to the club..
:D

♡ Sutera Kasih ♡ said...

wahhh birthday girl lah..HAPPY BIRTHDAY to sist..semoga sepanjang usia sentiasa dlm redhaNya..hapay2 selalu yaa..salam kenal sist :)

K.Nor said...

happy birthday ayu, dah meninggalkan angka 2 kat dpn dan dah melangkah ke angka 3 lak kan.. smoga diberikan kesihatan yg baik, terus maju jaya dlm biz dan menjadi isteri solehah.. amiinn..

Mas said...

happy birthday Ayu...kita sebaya la....masih muda lagi kan..he..he..moga ayu dimurahkan lagi rezeki, sihat sentiasa, gembira disamping keluarga tersayang dan diberkati Allah sentiasa.

hanees said...

selamat hari lahir kak....sayu plak bce N3 akak yg ni...all da best ye kak...

~cik Non~ said...

hapy bdae adek ayu...ehh...tersasul...kak ayu!
hehehe..moge hidup diberkati-NYA.

Mama Kembar said...

Happy birthday ayu! May u have many, many more wonderful days to come dear

kella said...

Selamat hari lahir manisss!
many happy return to u sis... :)
oh.. hari ni hari lahir ya... hooo... terima kasih juga k ayu yang sudi melayan sepanjag kita berblog nih!

"Allah selamatkan kamu.. Allah selamatkan kamu.. Allah selamatkan Siti Ruhayu ab Rahman.. Allah selamatkan kamu.. "

NuRuL aInI bInTi RosLe said...

epi besday my sis...

Sis-Lin said...

Selamat hari jadi Ayu sayangg.....
Sis doakan semuga Ayu akan di panjangkan umur, di murahkan rezki, kekal bhgia ceria hgga ke akhir hayat..aminnnnn

ada mkn free x kat kedai..hahahaha

azzey said...

Siti Ruhayu; Birthday yg ke-30 ye? Happy birthday ye . Means Ayu muda dari saya.....:)Semoga dilimpahkan rahmat yg berterusan dari-nya dan semoga dipanjangkan usia. amin.....

EiJa ZaQuaN said...

welcome to 30's club..hehe..eppy b'day ayu..moga sentiasa dilimpahkan rezeki & berbahagia disamping keluarga tercinta ..:)

Pala Maldini said...

macam kawan aku kata.. "WELCOME TO 3-SERIES"

ala2 BMW lah kan..

Mamamya said...

selamat hari lahir ayu....semoga dipjgkan usia...dimurahkan rezeki n sentiasa dilindungi olehNya.....

p/s:bila nak jumpa ayu lagi yer.....

lil'su said...

hepy besday kak..smg pnjg umo..murah rezeki..selalu berada dibwh lembayung rahmatnya....

azieazah said...

Sayang AYU jugaaaaa....!

Yatie said...

Salam Ayu,
Happy Birthday...moga pnjng umur, murah rezeki, sihat selalu dan semoga hidup sentiasa di rahmati..Aminn.