Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Friday, November 12, 2010

Erti kawan............korang ada kawan tak?

Esok pagi ada jamuan kecil yang perlu aku attend…Majlis Perpisahan Sekolah Tabika KEMAS, f sungai sayong……..

Ikutkan aku tak dapat nak hadirkan diri ke majlis tersebut, sebab malam esok aku kena bermalam di hospital sultanah Aminah (HSA) aku perlu menyediakan persedian yang selengkapnya untuk ujian sleep study en zalie..

Terima kasih blogger katanya azila yang banyak berkongsi info tentang persedianku dan en zalie malam esok di hospital,,,,itulah seronoknya mempunyai sahabat alam maya yang lebih banyak ke arah kebaikan….(dan bukan senang nak dapat sahabat yang betul-betul sudi berkongsi ilmu dan panduan)…..

Namun…mengenangkan umai yang pasti akan ditinggalkan oleh sahabatnya yang berusia 6 tahun…aku turutkan jua…Aku perlu hadirkan diri ke majlis perpisahan tersebut.

Kesian anakku itu, pasti akan merasai kehilangan kawan-kawannya…………seperti Nadia Husna, Faridah dan 5 orang lagi pelajar yang akan bersekolah rendah darjah 1..

Itu lumrah berkawan….satu hari pasti berpisah sementara atau selamanya..

**************************************************************

Teringat kenangan indah semasa aku sekolah rendah dahulu…ditemankan kawan-kawan yang sama-sama berkongsi kegembiraan, tanpa kenal erti lawan atau musuh…semuanya saat manis bersama terpahat di jiwa.

Alhamdullilah., masih berhubung dengan 10-12 orang sahabat baik dari zaman sekolah rendah….sama-sama menempuhi kejayaan dan kebahagian……..walau ada tercalit 10% kenangan pahit..yang pasti aku bangga mengenali dan bersahabat dengan korang………..(ku tujukan untuk abangku AZLIEAYES, Siti Jamaliah Kandari, Zaidah Abdul Rahman, Ahmad Adnan, Suhaili Saat, Hasni, Irzahideen, Aini)

PS: blogger kella, terharu diatas panggilan telefonmu itu.yang pasti hari ini akan mencatitkan kenangan yang paling manis untuk aku simpan pada hari-hari mendatang………

Terima kasih daun keladi,

Esok-esok call lah lagi………………..

Heheheheheh…………….

4 ulasan:

Ina said...

kawan baik sentiasa dekat di hati ini tdk kira di mana jua diri ini berada.

Unknown said...

mak long--
setuju..teman dikala kesedihan dan perlu meminjamkan seketika saat mereka....untuk melepaskan sebak didada

Anonymous said...

salam...

kawan yang baik..kwn yg selalu menegur kita...

kella said...

geeeeeee.... nampak kita tersengih sampai ke telinga nih? huhuhu...

sore kak ayu best giler! happening giler! caya lah! go kak ayu!

semoga hari ini berjalan dengan lancar.. insyaAllah.. :)