CITARASA RINDUAN

Tuesday, March 15, 2011

Aku bakal jadi photografer?

“Assalamualaikum, ayu…apa khabar? En zalie sihat?”

“Waalaikumusalam……alhamdullilah, semua sihat…”

“Ayu, cik ada hajat…..19 hb nanti anak cik bertunang…..boleh minta tolong ambilkan gambar yer?”

Glupp…..
(lain-lain perbualan aku hentikan…..pada mulanya aku dah lena dibuai mimpi pada jam 10. lebih malam tadi… Tapi,bila dapat panggilan dari pak saudaraku…terus besor biji mataku.) Terjojol ko……………


 ***************
Apa pendapat korang?
Dengan skill shoot gambarku yang ZERO
Mampukah aku membantu pak saudaraku pada hari bersejarah anaknya nanti?

PS:aku dah puas tepuk-tepuk pipi tanda aku bukan bermimpi……Aku bakal jadi photographer?????

30 ulasan:

jeBateja said...

taniah lah kak oii....peluang tu...TAPI apa kata akak ambil apa2 gambo...pas tu akak EDIT....kita orang NILAI kan...mcm ne...?

Sekamar Rindu said...

salam....kak,

saya yakin kak mampu...kak bukan bermimpi..

noie said...

chayok!!! chayok!! chayok!!!

senyumSOYA said...

heheheh...ganbatte akak~ jd photographer x bley malu2...-^^-

juzaili alias said...

boleh jer.. teruskan usaha dangan melihat gambar2 yang ada kat internet nie.. opss nie nak bagi tips sikit..!

http://noorizamsabran.com/?p=6682

jangan lupa pulak yer jenguk2 blog saya ada juga gambar2 yang menarik..

Cahaya temashyur (-_-) said...

gambar kira ok la tu... kalau tak... kenapa pak saudara nk mintak tolong.. kan..kan...gudluck dear!

Mat Gebu said...

Ayuuuuuuuuuuuuuuu....haha tu diaa, lepas ni nangess lahh aku..hahaha, caya lahh..rasa2nya ok kot..alah ayukan semua bolehh....pstt tgh jeless nihh jeless..sabar yeaa..tunggu nanti..

Pencacai Alim said...

boleh jadi kaya tu..

ZanaNordin said...

wah kak
tu kira peluang....
kalau tak cuba mana nak tahu kan..
kadang2 kita tak tahu bakat yang kita ada

norhidana said...

insyallah blh nyer kak... sambil2 tu akak gogle2 di intenet lah cara2 trik mngambik gambar... msti buleh nyer kak

go go cayok k ayu

Kakzakie said...

Assalamu'alaikum Ayu,

Bukan mimpi tu. Kakak percaya Ayu boleh galas tapi mintalah juga bantuan En. Zalie tu. Mana tahu satu karier baru bermula pada hari tersebut.

Ambik je banyak-banyak Ayu. Kemudian boleh pilih mana yg elok bagi kat dia. Jangan tolak pinangan pak sedara tu. Kakak sokong. Nanti tunjuk dlm CR. Ok good luck.

Masrini Karim said...

cik ayu....tahniah..kena tangkap satu dslr baru neh..huhu..praktis mak perfect sis..mane tau pasni boleh jd fotografer my wedding plak..hehe...

ainnoraini said...

bagus..la tu ayu...peluang nk tunjukkan bakat yg ade...

tak salah mencube...ape2 pun gud luck kat ayu...

Yatie said...

tahniah Ayu..sekurang2nya ada orng percaya dan yakin dngn kebolehan Ayu...keep going gurl...Ayu bukan bermimpi lagi...

Pai said...

wah....
kak ayu...
bez2....

mama maman said...

jadi photogaraper blh je... pastikan kamera power.. cam dslr ke.. br gmbr camtik cam anak itik... hhhaaa...:)

Mamamya said...

wahhh...tahniah lah ayu...insya'allah ayu mesti blh buat punya..aritu dah byk dapat ilmu dr ben kan....

jgn lupa upload gambar2 tu nnti tau...:D

Sari Yusa Ibrahim said...

bleh jer Ayu, Ayu bleh!!!!

cikgu isza said...

inilah masanya ayu,
yakin boleh..

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

ambil peluang ini..ini langkah pertama awak untuk membuktikan keupayaan awak

eelobor said...

perghh.....dasyat la ko

azian said...

kak...
tahniah...kan dah ade dslr...ok la tu...cuba tgok gambo2 kawen...heheheh...

azzey said...

Okaylah tu jd fotografer lantikan

ibuintan said...

tahniah ayu... boleh tu, kan dah belajar dgn BA hari tu

ni lah masa nak tunjuk skill

munna said...

wah! lepas ni boleh tutup citarasa rinduan...jadi photographer lah lupak...

Dearie Pearls said...

Fuuyooooooooooo...
tahniah tahniah....

boleh je tue. yakinkan je...
snap jek semua...

hehehe..
Tahniah kak..

kella said...

alah... mesti buleh punya lah kak... takat snap snap je kak.. buleh punya!! :D kak ayu kita kan serba boleh! ayuh!!

hai kak ayu.. lama tak dengar citer kan.. sehari rasa bak setahun lamanya...
harap kak ayu pun sihat sihat hendaknya... terima ksih sudi jenguk2 kita di Mathari.. tengkiu.. :)

Lelord said...

pheeweet, blom cuba lom tau! percayalahhhhhhhh

Syue Mustafa said...

You can do it Ayu. Chaiyok, chaiyok.....

mungelily said...

haha rejeki tu k.ayu..permulaan yg baek utk jd fotografer heehhehe