CITARASA RINDUAN

Wednesday, March 23, 2011

FUH!!!Menyampahnya....

Resam dunia perniagaan…….
Bila mempunyai lebih daripada seorang pekerja
Ada manis….
Ada tawa……
Ada garam…….
Ada rasa……..

Namun, sekirannya mereka ketawa..
Aku turut tawa tanda suka
Sekiranya mereka menangis….
Ku hulurkan bahu dan telinga
tanda memahami situasi mereka
Sekiranya mereka geram….
Ku hulurkan kata-kata berbentuk nasihat

Namun, sekuat mana aku…sekuat mana semangatku..
Adakala aku seakan mahu terbang jauh….pergi meninggalkan dunia nyata
Ingin sekali menjadi seorang puteri yang dibelai manja
Ingin sekali menjadi permaisuri yang disaluti intan permata…
Ingin sekali menjadi penyanyi yang dipuja dan dicinta

Namun apakah dayaku?
Kerana seorang pekerja punya angkara,..seharian aku tidak rehat secukupnya…berlamaan di citarasa rinduan
Merajuk seorang, menyusahkan semua kawan-kawan
Malah menyusahkan aku sebagai majikan…
FUH!!!Menyampahnya!!!!

PS: aku penat……..fizikal mahupun mental…lamanya jam 11 malam….Huah!!! aku nak balik rumah…….

29 ulasan:

Cikgu CTE said...

memang susah nak memahami sikap semua org bawahan kita... hati lain2.. yang nayanya kita...

sabarlah ayu....

mungelily said...

assobaruminal iman dear k.ayuuu..
sy ader teman k.ayu ok? hehehe

Citarasa Rinduan said...

cikgu cte--
sangat sedih bila, mereka terasa disebabkan masalah antara mereka..
tersinggung kata..hingga salah seorang buat hal sendiri..
tak sukanya

Citarasa Rinduan said...

lily--
thanks you..
sangat2 terharu,
kak belum dapat rehat sayang..
sangat penat

dan tak dapat BW ke blog kawan2...lagilah sedih

Ayuni said...

hm, mmg payah nk jg smua ati org...

CT NoArIzAh ArIs said...

Nilah dia jadi kuli susah jadi majikan lagi susah... bkerja dgn manusia ni kena byk2 sabar pasal ragamnya mcm2.

P/s ; Dia nk kena pujuk lbh2 dr ayu koooot !!

sarah-najwan said...

sabar yer
ada hikmahnya..

Citarasa Rinduan said...

ayuni--
hari nie peneroka bergaji,..tak dapat ayu nak duduk2 di depan lappy.
wuah!!!!!

Citarasa Rinduan said...

ct--
jadi apa pun,..memang ada adat resamnya..siap ketumbar jintan tau..

PS: dah tak larat nak pujuk..dah berusia.....ingat lagi memahami tapi suka merajuk tak tentu pasal

Citarasa Rinduan said...

sarah--
terima kasih yer.....semangat terus daku.....

Mas said...

memang susah nak menjaga hati semua semua..
sabar la ayu..
kalau tak tahan....biar jer diaorang tu....kita pun ada perasaan gak kan...

IMANSHAH said...

Jom2 balik

Citarasa Rinduan said...

mas--
sangat2 terganggu,.,dengan ayu ada komitmen terhadap suami dan anak..
buka dirumah ada yang boleh bantu uruskan semua tu..
sangat strees,,

Citarasa Rinduan said...

cikgu iman--
nak balik macamana majuk pelanggan citarasa rinduan lagu HARU!!!

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Sabar ya Puan Ayu...

Citarasa Rinduan said...

MM--
sabarlah nie...hehehhehe

❤ C!K MAZ's❤ said...

kita sbg majikan cuba menjadi terbaik utk dihargai di kalangan pekerja kita tapi mereka tidak pernah terfikir atas kebaikan yang telah diberikan tetapi racun yang mereka balas....huhuhu...


sabarlah ayu....yang pasti dugaan yang mendatang pasti ada hikmahnya...

Mas said...

ayu, banyakkan bersabar...karenah manusia ni memang kadang kala amat menyakitkan....
mas doakan masalah ayu ni cepat2 selesai..
moga Allah tunjukkan jalan yang terbaik untuk ayu dan semua yang terlibat....

tun_telani said...

kesiannye akak.. xtau camner tun nk tolong, kalau tun ada kt sana blg gak jenguk2 menceriakan suasana.. akak byk2 bersabar, k.. there, there, send a hug..

eelobor said...

aiiii.....kak limah oiiiiiii

kay_are said...

nape lame sangat ?? sampai 11 malam? over time eh?? camtu selamat keje kak =)

Kalamhati said...

sabar dan sabar sis..=)

Nieza said...

Salam rindu Ayu...lama tak singgah sini..blk bercuti ni lemau sikit..hehe nieza jwp sinilah yer...nieza guna camera Canon 500D. haha main belasah jer snap photo dh sethn lbh guna pun tak reti2 jugak..hehe

btw sabarlah Ayu dugaan dan cabaran dlm kehidupan sentiasa dtng dn pergi ..semoga Ayu tabah menghadapi ujian hidup.

akuanakpahang said...

Resam dunialah kan... simboliknya seumpama jari walaupun tidak sama ada panjang ada pendek.. namun bila kita rapatkan jari ia tetap akan sama.

Sham said...

kesian tokeh ye...sabor jela...

azian said...

kak...
jgn stress2...nnt nampak kedut kat muka tu...kan dah tak cumell...hehehhe...akak boleh punya laaa....hehehhehe

alinac lover said...

semoga akak dpt rehat ya malam ni~

jeBateja said...

hik...hik...biasa lah tu kak....kena pi belaja bidang kaunseling plak kak....ahakz....cara2 menghindari masalah sedemikian....ahakz....

kalau tak maw...kena gi kelas...cara mengatasi strees...ahakz....sabo je lah kak...

mama maman said...

ceciter...ceciter... jgn dok pendam lelama.... nnt menanah dlm hati.... cepat nmpk tua lak... hhhaaaa

ps: ngah cr dvd HKLBR... kelakar sungguh....